دورونی اولین پرواز eVTOL خود را جشن گرفت

دورون مردینگر، مدیر عامل شرکت دورونی به تازگی از موفقیت اولین پرواز آزمایشی هواپیمای eVTOL دو نفره خود خبر داد.

به گزارش تکناک، H1 دارای طراحی جالبی است و به همراه یک کابین حبابی مجهز شده است. بال های جلو و عقب با هشت ملخ بزرگ کواکسیال که اندازه آنها تقریباً برابر است، بلند میشوند. همانند برخی eVTOL های شخصی دیگر نظیر SkyFly Axe و Air One، این بال ها به سمت بالا متمایل هستند. پس از شناور شدن، با چرخش به جلو، به سبک هواپیمای بدون سرنشین، سرعت می‌گیرد و بال ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تراز باشند و با تغییر زاویه هواپیما ارتفاع بگیرند.

با این وجود، برخلاف دو نمونه دیگر، پیشرانه افقی در قالب دو پایه فشاردهنده در بخش عقب قرار دارد. در زمان عرضه اولیه Doroni H1 در سپتامبر سال گذشته، منتقدان تردید خود را نسبت به اجرای دقیق آن ابراز کردند.

با این وجود، نمونه اولیه که به تازگی به پرواز درآمده است، بسیار ساده است. هیچ بالی، هیچ تکیه‌گاه فشاری و هیچ پنجره‌ای وجود ندارد و عملیاتی به جز پوشش اولیه کابین روی بدنه انجام نشده است. پروانه‌فرود عقب، شبیه یک هالتر تغییر کاربری شده است و به نظر می‌رسد یک جعبه باتری زیر صندلی سرنشین قرار دارد.

با این حال، هواپیمای دورونی با سرنشین پرواز می‌کند. این پرواز کوتاه مدت است وبا وجود این واقعیت که در داخل فضای مسقف است، به طور قابل توجهی لرزش دارد. با این حال، بدون شک، یک پرواز سرنشین دار است.

مردینگر در بخش توضیحات یوتیوب اظهار داشت: “من به طور کامل از موفقیت قابل توجه تیم  در اولین پرواز آزمایشی سرنشین دار یک eVTOL شخصی ۲ نفره در ایالات متحده هیجان زده‌ام. حس شناوری که روی یک بالشتک هوا داشتم، تجربه‌ای از آزادی و هیجان بی‌نظیر بود. این تنها آغاز کار برای ماست و نمی‌توانم منتظر تحویل این وسایل نقلیه شگفت‌انگیز به جهان بمانم. فناوری که ما توسعه داده‌ایم واقعاً  در صنعت هوافضا بی‌نظیر است و می‌تواند انقلابی در حمل‌ونقل شخصی ایجاد کند، رویایی که تا قبل از این فقط در خیال تصور می کردیم.”

دورونی قدرت حرکتی 100 کیلومتری با هر بار شارژ، کروز با سرعت 160 کیلومتر در ساعت و رسیدن به حداکثر سرعت 225 کیلومتر در ساعت را وعده داده است.

دورونی در توسعه این دستگاه با قیمت 195 هزار دلار آمریکا، به یک نقطه عطف رسیده است. این شرکت امیدوار است که این طرح را در سال 2024 به عنوان یک هواپیمای سبک ورزشی مورد آزمایش قرار دهد و گواهینامه FAA را دریافت کند و در سال 2025 تحویل مشتریان شود. خلبانان ها برای این  پرواز به حداقل 20 ساعت آموزش نیاز دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.