ترفند جدید برای دور زدن الزامات سخت افزاری ویندوز 11

الزامات سخت افزاری ویندوز 11 همواره یک موضوع مورد بحث بین کاربران بوده است، زیرا مایکروسافت در زمان انتشار این سیستم عامل، پردازنده‌های نسبتاً جدید (در آن زمان) مانند نسل هفتم اینتل (Kaby Lake) و نسل اول AMD Ryzen را ناسازگار  با این سیستم عامل اعلام کرد

به گزارش تکناک، این پردازنده‌ها به خوبی الزامات سخت افزاری ویندوز 11 راپشتیبانی میکردند. با این حال، این چیپ‌ها و هر چیزی قدیمی‌تر از آن‌ها، برخی ویژگی‌های امنیتی را که شرکت ردموند ضروری می‌دانست، نداشتند.

علاوه بر پردازنده‌ها، نسخه 2.0 TPM نیز الزامی شد. دوباره، مایکروسافت استدلال کرد که ویژگی‌های امنیتی سخت‌گیرانه‌ای که ویندوز 11 به همراه داشت، این اقدام را ضروری کرده بود.

با این حال، افراد همچنان از روش‌هایی برای نصب Microsoft Windows 11 (family of computer operating systems developed by Microsoft) بر روی سخت‌افزارهایی که الزامات سخت افزاری ویندوز 11 را برآورده نمیکردند ادامه میدادند. همچنین ابزارهای شخص ثالث بسیار محبوب این خدمات را ارائه می‌دهند. ابتدا، Rufus در همان اکتبر 2021 وقتی که سیستم عامل به طور کلی در دسترس قرار گرفت، این روش را اضافه کرد. در ادامه، آن را برای قابلیت ارتقاء در محل هم گسترش داد و بلافاصله بعد از آن، بهبودهای بیشتری انجام شد.

پس از این، Ventoy نیز از طریق گزینه‌هایی برای دور زدن نیازمندی‌ها، به این مسئله پیوست. اگرچه به اندازه این دو محبوب نیست، اما WinToUSB نیز در ابتدای امسال پشتیبانی از دور زدن نیازمندی‌های نصب را اضافه کرد. به طرز جالبی، حتی مایکروسافت نیز راهکار دور زدن رجیستری را البته به همراه هشدارهای قابل توجهی، رسمی کرده است.

کاربران از آن زمان به بعد راه‌های دیگری را هم کشف کرده‌اند و یکی از آن‌ها توسط کاربر X (بوب پونی) در هفته گذشته پست شد و همچنین تأیید شد که این ترفند در آخرین نسخه Canary نیز کار می‌کند.

او در پست خود گفت: کشفی عظیم و بزرگ برای همه کاربرانی که سیستمشان نیازمندی‌های مصنوعی ویندوز 11 را برآورده نمی‌کند، دارم!

وقتی که سوئیچ “/product server” را به setup.exe در دایرکتوری نصب ویندوز 11 (خانواده‌ای از سیستم‌های عامل برای رایانه‌های شخصی، سرورها، تلفن‌های همراه هوشمند و دستگاه‌های مجتمع) اضافه می‌کنید، این ترفند مراحل بررسی نیازمندی‌های سخت‌افزاری ویندوز 11 را نادیده می‌گیرد.

به طرز جالبی، این موضوع در ماه آگوست سال 2022 توسط یک کاربر ویتنامی نیز کشف شده بود، اما در آن زمان از وجود آن اطلاع نداشتیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.