2 ویژگی جدید پلتفرم X چیست؟

پلتفرم X یک به‌روزرسانی دیگر درباره یادداشت‌های اجتماعی (Community Notes) ارائه کرد. این به‌روزرسانی شامل پشتیبانی از پیش‌نمایش یادداشت‌ها در پلتفرم‌های اندروید و وب بود، و طبق اعلام، “به زودی” پشتیبانی از آن در دستگاه‌های iOS نیز فراهم خواهد شد.

به گزارش تکناک، با اینکه کاربران امکان مشاهده پیش‌نمایش یادداشت‌ها را دارند، چک کردن واقعیت این یادداشت‌ها که توسط اعضای Community  نوشته شده‌اند، می‌تواند به سرعت نمرات بیشتری بدست آورد و در نتیجه یادداشت‌های ارزشمند و دقیق به سرعتی بیشتر منتشر شوند.

علاوه بر این، پلتفرم X (Twitter : American social networking service) اعلام که قابلیتی را «بزرگ‌تر» کرده است که می‌تواند اعلان‌هایی را برای افرادی ارسال کند که پستی را پسندیده‌اند، به آن پاسخ داده‌اند یا مجدداً پست کرده‌اند که بعداً یک بررسی حقایق Community Note دریافت کرده‌اند.

با ارسال اطلاعیه‌های بیشتر، امید این است که افرادی که اطلاعات گمراه‌کننده یا اطلاعات نادرست را منتشر کرده‌اند، ترغیب شوند تا پست های آنها را حذف کنید یا حداقل آنها را ویرایش کنید تا پست با زمینه بیشتری به روز شود.

یکی دیگر از بهبودها شامل تطبیق تصاویر و ویدیوها است، به این معنی که یادداشت‌هایی که بر روی تصاویر و ویدیوها نوشته شده‌اند، حالا بر روی بیشتر پست‌هایی که همان تصاویر یا ویدیوها را دارند، نمایش داده خواهند شد. این سیستم امکان نمایش یادداشت‌هایی که در این هفته نوشته شده‌اند، را بر روی بیش از ۳۰۰۰ پست بیشتر و در حال رشد فراهم می‌کند، زیرا تصاویر یا ویدیوها در پست‌های جدید استفاده می‌شود. این شرکت اعلام کرده است که این سیستم با گذر زمان بهبود می‌یابد.

با توجه به اینکه تعداد پست‌های مرتبط با حملات تروریستی در حال حاضر به میلیون‌ها می‌رسد، مشخص نیست که آیا سیستم تکذیب واقعیتی که توسط Community بهره‌برداری می‌شود می تواند با این تعداد مواجه شود یا خیر. به گزارش شبکه NBC، ، بسیاری از تکذیب‌ها قبل از اینکه به طور زنده منتشر شوند در ابتدا به مدت چند روز به تأخیر افتادند، و بسیاری از پست‌های نادرست با صدها هزار بازدید حتی یادداشت هم نداشتند.

با توجه به رویدادهای اخیر، X تغییرات دیگری را نیز اعمال کرده است. این شرکت سیاست عمومی خود را به روز کرد تا تعریفی جدید از اهمیت خبری پست‌ها را با حذف الزام داشتن حداقل ۱۰۰هزار دنبال‌کننده برای در نظر گرفتن یک پست به عنوان ارزش خبری، ارائه دهد. X اعلام کرده است که در هماهنگی با @GIFCT_official، سعی می‌کند از توزیع محتوای تروریستی در پلتفرم خود جلوگیری کند، که شامل اتخاذ اقدامات علیه ده‌ها هزار پست برای به اشتراک گذاشتن رسانه تصویری خشونت‌آمیز، سخنان خشونت‌آمیز و رفتارهای نفرت‌انگیز است.

یاکارینو نیز از کنفرانس WSJ Tech Live کناره گیری کرد و گفت: “با ظهور بحران جهانی، او و تیمش باید به طور کامل بر روی ایمنی پلتفرم X تمرکز کنند.”

ایلان ماسک، مالک X، مدت‌هاست که از Community Notes به‌عنوان جایگزینی بهتر برای تلاش‌های تعدیل‌کننده دفاع می‌کرد. در سال گذشته، او نوشت که سیستم یادداشت‌ها یک “تغییر دهنده بازی برای بهبود دقت” در پلتفرم است.

اما تحت رهبریت ماسک،  Community Notes نسبت به سال‌های قبل از ورود ماسک به شرکت نقش بزرگتری نیز در ایفای وظایف خود دارد، زیرا تعداد کارمندان از طریق اخراج کاهش یافته است وبه نوعی تیم‌های امنیت و تنظیم‌کننده را تحت تأثیر قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.