انتشار نسخه جدید مرورگر Edge با چند ویژگی جدید

جدیدترین نسخه مرورگر Edge به همراه قابلیت “یافتن در صفحه”، سیاست جدید SmartScreen و امکانات دیگر منتشر شد.

به گزارش تکناک، مایکروسافت نسخه جدید مرورگر وب اج خود را در کانال Stable منتشر کرده است. شماره نسخه ۱۱۸.۰.۲۰۸۸.۴۶ است. این نسخه شامل چندین قابلیت جدید، همچنین تعدادی سیاست جدید و برخی از قابلیت‌های منسوخ شده است.

این تغییرات به طور کامل در اینجا قابل مشاهده است:

بروزرسانی‌های ویژگی Edge

  • بنر Microsoft Edge for Business. Microsoft Edge for Business یک تجربه اختصاصی از مایکروسافت اج است که برای کار ساخته شده است و امکان مدیریت بر روی دستگاه‌های مدیریت شده و غیرمدیریت شده را برای مدیران در سازمان‌ها فراهم می‌کند تا مرورگر کاری مفید و امن را به کاربران خود ارائه دهند. بنر Microsoft Edge for Business در محصول دیگر قدیمی شده است و دیگر قابل مشاهده نخواهد بود.
  • یافتن در صفحه. جستجوی یک کلمه یا عبارت در یک صفحه وب با به‌روزرسانی جدیدی به نام یافتن در صفحه بهبود یافته است. برای کسب اطلاعات بیشتر، به یافتن در صفحه مراجعه کنید. اکنون هنگامی که با استفاده از یافتن در صفحه جستجو می‌کنید، مطابقت‌ها و مترادف‌های مرتبط را پیشنهاد می‌دهیم که به شما کمک می‌کند به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستید را پیدا کنید، حتی اگر در کوئری جستجوی خود یک کلمه را اشتباه تایپ کرده باشید. هنگامی که جستجو می‌کنید، به سادگی کلمه پیشنهادی را انتخاب کنید تا سریعاً کلمه یا عبارت موردنظر را در صفحه پیدا کنید. داده‌ها برای پردازش به مایکروسافت ارسال می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به کاغذ سفید حریم خصوصی Microsoft Edge (desktop web browser developed by Microsoft) مراجعه کنید. مدیران می‌توانند با استفاده از سیاست RelatedMatchesCloudServiceEnabled قابلیت در دسترس بودن را کنترل کنند.
  • سیاست جدید SmartScreen: سیاست Exempt Smart Screen Download Warnings به مدیران اجازه می‌دهد تا یک لغت‌نامه از پسوندهای نوع فایل با فهرستی مربوطه از دامنه‌ها ایجاد کنند که از هشدارهای SmartScreen AppRep مستثنی می‌شوند. فایل‌هایی با پسوندهای نوع فایلی که برای دامنه‌های تعیین شده توسط این سیاست مشخص شده‌اند، همچنان مستعد هشدارهای امنیتی مبتنی بر پسوند نوع فایل و هشدارهای دانلود محتوای مختلط خواهند بود.
  • سیاست‌های جدید به‌روزرسانی Microsoft Edge: سیاست‌های MeteredUpdatesDefault و MeteredUpdates به مدیران اجازه می‌دهد تا تنظیم “دانلود به‌روزرسانی‌ها در اتصالات اندازه‌گیری‌شده” (edge://settings/help) را کنترل کنند. سیاست MeteredUpdatesDefault بر روی تمام برنامه‌ها اعمال می‌شود و سیاست MeteredUpdates بر روی برنامه‌های هدف اعمال می‌شود. هنگامی که یک سیاست به حالت Allow تنظیم شود، به‌روزرسانی‌ها در اتصالات اندازه‌گیری‌شده مانند اتصالات سلولی یا دیگر اتصالاتی که مصرف داده کنترل می‌شود، انجام می‌شود.

سیاست‌های جدید

  • BeforeunloadEventCancelByPreventDefaultEnabled – کنترل رفتار صفحه‌ای که توسط رویداد beforeunload ایجاد می‌شود
  • CompressionDictionaryTransportEnabled – فعال کردن پشتیبانی از حمل و نقل فشرده با استفاده از دیکشنری فشرده‌سازی
  • DataUrlInSvgUseEnabled – پشتیبانی از URL داده در SVGUseElement
  • ExemptSmartScreenDownloadWarnings – غیرفعال کردن هشدارهای مبتنی بر SmartScreen AppRep برای انواع فایل مشخص در دامنه‌های مشخص
  • ForceBuiltInPushMessagingClient – اجبار Microsoft Edge برای استفاده از سرویس مشترک ویژه خود به منظور اتصال به سرویس اعلان‌های پیشروی ویندوز (WNS)
  • ForcePermissionPolicyUnloadDefaultEnabled – کنترل امکان غیرفعال کردن دستگیری رویدادهای تخلیه (unload)
  • PictureInPictureOverlayEnabled – فعال کردن ویژگی Picture in Picture بر روی صفحات وب پشتیبانی‌شده در Microsoft Edge
  • SendMouseEventsDisabledFormControlsEnabled – کنترل رفتار جدید برای ارسال رویدادها به عناصر فرم غیرفعال

سیاست‌های قدیمی شده

  • RendererCodeIntegrityEnabled – فعال کردن امنیت کد رندرر (renderer code integrity)

مایکروسافت همچنین یک تغییر آتی در اج اعلام کرد: در یک بروزرسانی آتی برای Microsoft Edge، نقطه ورودی آیکون Bing در نوار کناری Microsoft Edge به آیکون جدید Copilot تغییر خواهد کرد. هیچ تغییر دیگری در تجربه انتظار نمی‌رود. همچنین برای Edge 118 بروزرسانی‌های امنیتی موجود است که در اینجا لیست شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.