راهکار جدید ویندوز 11 برای مشاهده رمزهای وایفای

آخرین پیش نمایش ویندوز 11 قابلیتی را معرفی می کند که کاربران با استفاده از آن می توانند تمام رمزهای وایفای ذخیره شده را مشاهده کنند.

به گزارش تکناک، شما در نسخه پیش‌نمایش جدید ویندوز 11 می‌توانید همه رمزهای عبور Wi-Fi ذخیره شده خود را برای شبکه‌های مختلف مشاهده کنید تا بتوانید آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارید و یا شبکه را در دستگاه دیگری راه اندازی کنید.

شرکت مایکروسافت در آخرین پست وبلاگ خود اعلام کرده است که در حال کار بر روی راهی آسان‌تر برای مشاهده رمز عبور Wi-Fi ذخیره شده در ویندوز هستند. این ویژگی در یک نسخه پیش‌نمایش داخلی جدید که در کانال توسعه‌دهندگان منتشر شده است، قابل دسترسی است.

در نسخه جدید ویندوز 11 (23466) ، شما می‌توانید با رفتن به Settings > Network and internet > Wi-Fi و سپس رفتن به Manage known networks، کلیدهای SSID ذخیره شده را به صورت متن ساده مشاهده کنید. سپس می‌توانید یک SSID ذخیره شده را انتخاب کرده و روی دکمه “View Wi-Fi security key” کلیک کنید.

در حال حاضر، رمز عبور Wi-Fi شبکه کنونی که کامپیوتر شما با آن متصل است در ویژگی‌های دستگاه بی سیم پنهان شده است و با فعال کردن گزینه “show characters” در بخش امنیتی، قابل مشاهده است و اگر به هر دلیلی می‌خواهید رمزهای عبور Wi-Fi ذخیره شده دیگر را مشاهده کنید، باید وارد command prompt شده و نحوه استفاده از دستور netsh برای یافتن آنچه نیاز دارید را در گوگل جستجو کنید.

این تغییر باعث می‌شود که به راحتی بتوانید رمز عبور Wi-Fi را هنگامی که واقعا به آن نیاز دارید، بازیابی کنید و نیازی نباشد پشت روتر را بررسی کنید یا برگه‌ای را پیدا کنید که رمز عبور را روی آن نوشته‌اید. در مقایسه با این ویژگی، سیستم عامل macOS شرکت اپل از بیش از ده سال پیش در برنامه Keychain Access قابلیت مشاهده رمز عبور Wi-Fi را داشت، اگرچه اپل تنها با عرضه iOS 16 در سال گذشته، دسترسی آسان به رمزهای  Wi-Fi را در آیفون اضافه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.