آزمایش داروهای سرطان در فضا

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا (UC) سن دیگو اولین کسانی خواهند بود که داروهای سرطان را در فضا آزمایش می کنند.

به گزارش تکناک، آنها همچنین به چگونگی تأثیر فضا بر سلامت سلول‌های بنیادی فضانوردان خواهند پرداخت.

کاتریونا جیمیسون، یکی از محققان این مطالعه گفت: فضا به نوبه خود یک محیط استرس زا است. با انجام این آزمایش‌ها در مدار پایین زمین، می‌توانیم مکانیسم‌های تکامل سرطان را در یک چارچوب زمانی فشرده درک کنیم و استراتژی‌های جدیدی برای مهار سلول‌های بنیادی سرطانی ارائه دهیم.

دانشمندان موسسه سلول های بنیادی سنفورد در دانشگاه سن دیگو از شرایط ریزگرانشی استفاده می کنند که می تواند پیری، التهاب و اختلال عملکرد سیستم ایمنی در سلول های بنیادی انسان را تسریع کند. این تحقیق نه تنها دانش ما را در مورد حفظ سلامت فضانوردان گسترش می دهد، بلکه می تواند اطلاعات مفیدی در مورد درمان سرطان روی زمین نیز ارائه دهد.

این دومین ماموریت به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) از طریق ماموریت فضانورد Axiom است. اولین مورد که Axiom Mission 1 (Ax-1) بود، به توسعه نمونه هایی برای پیش‌بینی اختلال عملکرد سیستم ایمنی و سلول‌های بنیادی پیش سرطانی پرداخت. محققان متوجه شدند که سلول‌های بنیادی سرطانی به نظر می‌رسد در مدار پایین زمین، راحت‌تر بازسازی می‌شوند و در برابر درمان‌های استاندارد، مقاوم هستند.

دانشمندان برای دومین سفر خود که به نام Axiom Mission 2 (Ax-2) انجام خواهد شد، مدل‌های ارگانوئیدی سرطان خون، سرطان روده بزرگ و سرطان سینه را به مدار پایین زمین فرستاده‌اند تا بفهمند چگونه سرطان‌ها برای مقاوم شدن به درمان‌های استاندارد، سازگار می‌شوند. آنها دو مهارکننده ADAR1 به نام های Fedratinib و Rebecsinib، را آزمایش خواهند کرد تا ببینند که آیا می توانند تولید سلول‌های سرطانی را متوقف کرده و بر پیشرفت سرطان تأثیر بگذارند یا خیر. فعالیت بیش از حد ADAR1 به سلول های سرطانی اجازه می دهد تا از پاسخ های ایمنی طبیعی بدن فرار کنند.

همچنین دانشمندان قرار است یک مطالعه برای نظارت بر سلامت فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی، بررسی سلول‌های بنیادی قبل، حین و بعد از پرواز فضایی انجام دهند. نمونه‌های خون برای ارزیابی فعالیت آنزیم‌های ویرایش‌کننده DNA و RNA مرتبط با اختلال عملکرد سیستم ایمنی و تغییرات پیش سرطانی تجزیه و تحلیل خواهند شد. اطلاعات به‌دست‌آمده به محققان کمک می‌کند تا بفهمند که چگونه این آنزیم‌ها با این شرایط مرتبط هستند و اقدامات متقابل موثر را توسعه دهند.

جیمیسون گفت: با حمایت فزاینده ناسا، سرمایه‌گذاران بشردوستانه و شرکای ما در پروازهای فضایی تجاری، این فقط آغاز یک خط طولانی از پیشرفت‌های علمی مهیج و تأثیرگذار است که توسط فضا امکان‌پذیر خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.