راهیابی برنامه محبوب iOS به اندروید

برنامه GoodNotes، یکی از محبوب‌ ترین برنامه ها برای یادداشت‌ برداری در iOS است و اکنون نسخه بتا اندروید آن نیز ارائه شده  است.

به گزارش تکناک، گاهی برنامه ریزی برای زندگی روزمره و یادداشت افکارمان ممکن است کمی خسته کننده به نظر برسد به همین دلیل بسیاری از ما برای انجام آن از برنامه‌های یادداشت یا برنامه‌ریزی مورد علاقه خودمان کمک می گیریم. با این حال، تنها تعداد انگشت شماری از آن ها شامل زیر‌ساخت اشتراکی می‌ شوند و همگام سازی بین اکوسیستم های مختلف را ارائه می دهند

GoodNotes، یک برنامه کاربردی رده بالا است و در ابتدا فقط برای دستگاه های اپل ارائه شده بود. این برنامه، اکنون در مرحله آزمایش بر روی اندروید در نسخه بتا با تعداد محدودی از توسعه دهندگان است و شرکت‌ کنندگان در طول دوره آزمایشی به صورت رایگان به برنامه دسترسی کامل خواهند داشت، اما برنامه هنوز چند محدودیت بزرگ دارد. (در نسخه iOS، برخی ویژگی‌ ها فقط در نسخه پولی در دسترس است)

بزرگترین محدودیت حال حاضر آن، امکان استفاده از نسخه بتای GoodNotes، تنها روی تبلت های گلکسی سامسونگ با صفحه نمایش 8 اینچ یا بزرگتر و حداقل 3 گیگابایت رم است. طبق اشارات کاربران مشتاق Reddit، این برنامه وب پیشرفته (PWA) برای تجربه کلی کاربر در برنامه مضر خواهد بود و به دسترسی مداوم اینترنت نیز نیاز دارد.

GoodNotes قصد دارد در آینده از تبلت های اندرویدی بیشتری پشتیبانی کند، اما مشخصا برنامه اندروید از نسخه iOS جدا است. متأسفانه، این به معنای عدم همگام‌ سازی  یادداشت‌ های ایجاد‌ شده در دو مدل دستگاه اس و این امر باعث کاهش جذابیت استفاده از این نسخه می‌ شود.

گزارش های اولیه کاربران نیز کمی متناقض به نظر می رسند. انتخاب  PWA راهی عالی برای ورود به اکوسیستم اندروید به نظر می رسد، اما ممکن است هنگام استفاده از ویژگی‌ هایی مانند وارد کردن اطلاعات دست‌ نویس، تجربه‌ ای شبیه به iOS ارائه نکنند. به گفته یکی از کاربران گلکسی‌تبS7، قلم S در GoodNotes به فشار حساس نیست، در عین حال برخی دیگر عملکرد صحیح آن را گزارش کرده‌ اند. همچنین طبق اشارات برخی از آزمایش‌ کنندگان جدید، این برنامه در جهت عمودی درست کار نمی‌ کند. در طول دوره آزمایش نسخه بتا اندروید، تنها امکان ایجاد20 یادداشت وجود دارد.

در صورت معیار قراردادن نسخه iOS برنامه GoodNotes، نسخه اندروید جای پیشرفت زیادی دارد و در حال حاضر بسیار ابتدایی است. این برنامه تنها سه عرض قلم دارد و  هیچ پشتیبانی از دکمه S Pen ارائه نمی‌ دهد، و فقط چهار ابزار اصلی برای یادداشت ایده‌ ها وجود دارد. کاربران تبلت سامسونگ امکان بررسی این نسخه را دارند. این برنامه پتانسیل ارائه گزینه‌ های عملکردی مناسبی را دارد، اما هنوز زمان ارائه نسخه رسمی آن مشخص نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.