راه اندازی فروشگاه اپل در برنامه محبوب ویچت

با هدف جذب توجه مشتریان چینی، اپل فروشگاه آنلاینی را در برنامه پیام‌رسان محبوب چینی ویچت راه‌اندازی کرده است.

به گزارش تکناک، این حرکت همزمان با تلاش اپل برای تقویت حضور خود در چین است که پس از آمریکا و اروپا، بازار بزرگ خارجی آن محسوب می شود. با استفاده از برنامه‌های کوچک ویچت، اپل به هدف بهره‌مندی از پایگاه کاربری گسترده این بستر و ارائه تجربه خرید بی دردسر می رسد.

برنامه کوچک فروشگاه اپل که به تازگی در WeChat معرفی شده است، به کاربران امکان دسترسی به محصولات گوناگون شامل آیفون، آیپد، اپل واچ و مک را می‌دهد. از طریق این برنامه کوچک، کاربران WeChat می‌توانند محصولات را نگاه کنند، جستجو کنند، مشخصات دقیق را مشاهده کنند، دوره‌های آموزشی مرتبط را بررسی کنند و به راحتی سفارش دهند و سفارشات خود را پیگیری کنند.

این اولین اقدام اپل در پلتفرم های چینی نیست، این شرکت در حال حاضر فروشگاهی را در پلتفرم تجارت الکترونیک Tmall علی بابا راه اندازی کرده است، این اقدام نشان دهنده استقبال اپل از محبوبیت گسترده WeChat است. WeChat متعلق به Tencent یک برنامه فوق العاده است که عملکردهای مختلفی از جمله تجارت الکترونیک، خدمات مالی و پیشنهادات حمل و نقل را در بر می گیرد.

با ایجاد یک فروشگاه مجازی رسمی در وی چت، اپل قصد دارد شبکه فروش خود را در چین تقویت کند، حتی در شرایطی که این شرکت فناوری به تدریج تولید خود را در خارج از کارخانه های چینی متنوع می کند.

با وجود معرفی فروشگاه جدید، اپل محصولات خود را با تخفیف زیاد یا پشتیبانی های قابل توجه ارائه نمی‌دهد. با این حال، اصلی‌ترین تبلیغات این اپراتور به کاربران این امکان را می‌دهد تا با معرفی آیفون 14 یا آیفون 14 پرو، در صورت معامله با مدل‌های قدیمی‌تر آیفون خود، به حداکثر 5،500 یوان (306 دلار آمریکا) اعتبار دریافت کنند.

حرکت استراتژیک اپل در راه‌اندازی فروشگاه مینی برنامه خود در WeChat، نشان دهنده تعهد این شرکت به برقراری ارتباط با مشتریان چینی و بهره‌گیری از محبوبیت و راحتی پلتفرم Tencent است. با فروشگاه جدید، اپل قصد دارد موقعیت خود را در بازار رقابتی لوازم الکترونیکی مصرفی چین تثبیت کند و در عین حال تجربه خرید بهتری را برای کاربران فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.