راه حل موقت مایکروسافت برای باگ دوربین Surface Pro X

مایکروسافت اعلام کرد به‌صورت موقت راه‌حلی برای باگ دوربین Surface Pro X ارائه داده است. اگرچه این راه‌حل محدودیت‌هایی دارد.

به گزارش تکناک، دستگاه‌های Surface Pro X مایکروسافت در چند هفته اخیر با یک باگ روبرو شده‌اند که ممکن است باعث عدم کارکرد دوربین داخلی آنها شود. این مشکل مانع استفاده از دوربین برای عکس، ویدئو و ورود به سیستم توسط Windows Hello می‌شود. مایکروسافت در هفته گذشته این مشکل را تأیید کرده و یک روش موقت برای رفع آن منتشر کرده است.

سیستم‌های تحت تأثیر باگ دوربین Surface Pro X با پیام خطای “0xA00F4271 <MediaCaptureFailedEvent> (0x80004005)” مواجه خواهند شد. در صورت بروز این خطا، سیستم شما باید به‌صورت خودکار راه‌حل دریافت کند.

مایکروسافت وضعیت را در یک سند اینگونه توضیح داده است:

مایکروسافت در حال استفاده از یک عیب یاب حیاتی برای کاهش باگ دوربین Surface Pro X در بیشتر دستگاه‌های ویندوز تحت تأثیر است. عیب‌یاب‌ها (Troubleshooters) به صورت خودکار اعمال شده و قابل اجرای دستی نیستند.

به جز در دستگاه‌های مدیریت شده، اعمال روش رفع مشکل به‌صورت دستی امکان‌پذیر نیست. بهتر است روش رفع مشکل به‌صورت خودکار اعمال شود. برای اعمال دستی روش رفع مشکل، ویرایش رجیستری لازم است که در صورت عدم انجام صحیح، باعث ایجاد مشکلات جدی در سیستم می‌شود.

استفاده از روش موقت، اجازه استفاده از دوربین Surface Pro X را به شما می‌دهد، اما یک راه‌حل قطعی و کامل نیست. مایکروسافت توضیح داده است که کیفیت تصاویر ممکن است پایین‌تر باشد و برخی ویژگی‌ها غیرفعال شوند:

این روش موقت ممکن است بعضی از ویژگی‌های دوربین را غیرفعال کند یا کیفیت تصویر را کاهش دهد، اما باید به دوربین اجازه دهد تا زمانی که مشکل توسط سازنده دستگاه با یک درایور به روز شده حل شود، کار کند. درایور به‌روزشده باید عملکرد دوربین را به صورت کامل بازگرداند و احتمالاً نیازی به لغو روش موقت نباشد.

مایکروسافت در حال کار بر روی یک راه‌حل دائمی برای باگ دوربین Surface Pro X است. در همین حال، می‌توانید روی روش موقت حساب کنید یا از وب‌کم خارجی استفاده کنید. دوربین‌های USB و دیگر وب‌کم‌های خارجی تحت تأثیر این مشکل نیستند، حتی اگر این باگ دوربین داخلی دستگاه شما را تحت تأثیر قرار داده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.