مشتریان از بدعهدی‌های تسلا شکایت دارند

ربات انسان نمای اپتیموس
مدیرعامل شرکت تسلا می گوید پروژه تسلا بات به یک اولویت تبدیل شده است و این شرکت در حال استفاده قرضی  Autopilot برای پروژه ربات انسان نمای اپتیموس است.
به گزارش تک ناک، تسلا برای فروش Autopilot خود قبل از آماده شدن، فشاری را برای تحویل ایجاد می‌کند، اما این شرکت پیش از این هم  چندین جدول زمانی را از دست داده است.
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا درباره تبدیل ناوگان خود به 1 میلیون خودروی «روباتاکسی» تا پایان سال صحبت کرده است، اما اکنون هدف به گسترش برنامه FSD Beta تغییر کرده است، که هنوز با توانایی انجام خدمات روباتاکسی فاصله دارد.
بسیاری از مشتریان تا حدی بی‌صبر شده‌اند که از تسلا به دلیل ادعاهایش در مورد Autopilot و بسته FSD دسته‌جمعی شکایت کرده‌اند.
برخی نیز نگران بودند که تسلا با اضافه کردن پروژه ربات انسان نمای Optimus خود به پروژه های جاری ، خود را درگیر کارهای بیهوده کرده و از هدف اصلی خود دور می شود. ماسک حتی گفت که این ربات به “اولویت اصلی” تسلا تبدیل شده است.
تسلا قصد داشت از کار خود در زمینه بینایی کامپیوتر برای رانندگی خودران در این ربات استفاده کند، که با توجه به اینکه این خودروساز با وجود فروش این ویژگی به مشتریان هنوز به وعده های خودران خود عمل نکرده است، نگرانی هایی را برای مشتریان  ایجاد کرده است.
حالا وقتی یک مالک تسلا  شب گذشته از ماسک در مورد رفع مشکل در Autopilot در توییتر سوال کرد، به نظر می رسد مدیرعامل پیشنهاد می کند که باید منتظر بماند زیرا تیم Autopilot روی Optimus کار می کند.
آخرین مهلت برای ربات انسان نمای اپتیموس ، دومین رویداد  هوش مصنوعی تسلا(Tesla AI Day 2) در پایان ماه جاری میلادی ست، که در طی آن انتظار می‌رود این شرکت اولین نمونه از ربات انسان نمای اپتیموس را رونمایی کند.
ظاهراً تسلا همچنین قصد دارد در این رویداد از نسخه به روز شده «احضار هوشمند» و ویژگی‌های پارک خودکار برای خودروهای این شرکت نیز رونمایی کند.

ایناتفاقات  اجتناب ناپذیر بود و دفاع از آن برای تسلا سخت خواهد بود. به نظر میرسید تسلا باید فوراً هزینه پرداخت شده  به هر کسی که «خودرانی کامل» را سفارش داده است،در صورتی تمایل فرد سفارش دهنده عودت دهد

این باز پرداخت پس از مدت زمان از دست رفته و بی فایده بودن بسته FSD برا مشتریان گزینه منصفانه ای به نظر می رسد

از طرف تسلا، این یک حسن نیت است که می تواند به جلوگیری از پیوستن افراد بیشتری به این  دعوی حقوقی  کمک کند. تسلا خود را در چاله‌ای انداخته که فقط  با عمل به وعده‌هایش می تواند از آن خارج شود، و این بسیار سخت‌تر از آن چیزی است که تسلا  فکر می‌کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.