ربات انسان نمای ناسا برای آزمایش به استرالیا می رود

ربات انسان نمای ناسا از پایگاه اصلی خود در مرکز فضایی جانسون این سازمان در هیوستون برای آزمایش های گسترده به استرالیا می رود.

به گزارش تکناک، این اقدام بخشی از یک توافقنامه با Woodside Energy در پرث استرالیای غربی است.

Woodside Energy نرم‌افزار دستگاه را آزمایش می‌کند و داده‌ها و بازخورد را به ناسا گزارش می‌کند، به‌ویژه در رابطه با توسعه قابلیت‌های تنظیم از راه دور ربات برای تطبیق با تأسیسات انرژی بدون خدمه و دوردست.

والکری قابلیت‌های عملیاتی از راه دور رباتیک خود را توسط Woodside Energy ارتقا خواهد داد و در عین حال ایمنی را برای پرسنل و محیط اطراف افزایش میدهد. علاوه بر این، قابلیت‌های جدید ممکن است برای ماموریت‌های آرتمیس ناسا و دیگر اهداف رباتیک زمینی کاربرد داشته باشد.

ناسا امیدوار است که آزمایش های انجام شده در Woodside به آژانس آموزش دهد که چگونه ربات هایی را برای کار در شرایط خاص و خطرناک مانند آنچه در ماه و سایر سیارات یافت می شود طراحی کند.

برخی از فعالیت هایی که باید توسط ربات انسان نمای ناسا انجام شود شامل بازرسی و نگهداری زیرساخت ها و واحدهایی است که از منابع و مواد برای تولید اقلام جدید استفاده می کنند. این فعالیت‌ها می‌توانند روزی فضانوردان را قادر به زندگی در فضا کنند.

شان عظیمی، سرپرست تیم رباتیک در ناسا گفت: ما خوشحالیم که فاز بعدی توسعه و آزمایش سیستم‌های رباتیک پیشرفته را آغاز می‌کنیم که پتانسیل تأثیرگذاری مثبت بر حیات روی زمین را با اجازه دادن به عملیات ایمن‌تر در محیط‌های خطرناک دارند.

این نمایش‌ها پتانسیل فعلی ربات‌های پیشرفته را برای گسترش دسترسی انسان‌ها و کمک به بشریت در کاوش و کار ایمن در هر مکانی ارزیابی می‌کند.

والکری ، ربات انسان نمای ناسا و دیگر ربات‌های پیشرفته متحرک این پتانسیل را دارند که به انسان اجازه دهند بر کارهای خطرناک از راه دور نظارت کنند و کارهای کسل‌کننده و تکراری را انجام دهند.

به این ترتیب، آنها ابزارهای کلیدی برای تقویت ماموریت هایی مانند آرتمیس و کمک به بشریت برای ایجاد حضور طولانی مدت در سطح ماه و یک روز در سیارات دیگر مانند مریخ هستند. ناسا همچنین قصد دارد از کارهای توسعه نرم افزار انجام شده در والکری در نسخه های سخت افزاری آینده استفاده کند.

در بیانیه ناسا آمده است که تیم رباتیک ناسا به مقر Woodside در پرث، استرالیای غربی سفر کرد تا ربات والکری را تحویل دهد و تیم Woodside را در مورد قابلیت های آن آموزش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.