ربات زیبا و احساساتی دیزنی رونمایی شد

بیشتر ربات ها بسیار خشک و بی احساس راه می روند. اما اکنون دیزنی ربات جدیدی ساخته است که شخصیت و احساس را با راه رفتن خود ترکیب کرده است.

به گزارش تکناک، دیزنی در ترکیب هنر انیمیشن کاراکترها با علم رباتیک دوپا بسیار خوب عمل می کند و نتایج قابل ستایش است.

این ربات جدید و بدون نام که هفته گذشته در کنفرانس IEEE IROS در دیترویت رونمایی شد، به وضوح بر اساس شخصیت رباتیک BD-1 برای بازی ویدیویی Star Wars Jedi: Fallen Order که در سال 2019 توسط Respawn Entertainment ساخته شده طراحی شده است.

مانند BD-1، ویژگی های ظاهری ربات جدید بدین شکل است: بدنه ای کوچک و جعبه ای شکل نسبتاً جمع و جور، یک جفت پاهای معکوس پرنده مانند، سر صاف با دو چشم، چراغ قوه تعبیه شده در گوشه سر و یک جفت آنتن در پشت سر. سر قادر به بیان طیف گسترده ای از حرکات است، و اینجاست که بسیاری از شخصیت ها وارد می شوند.

برای اینکه او دوستانه تر و جذاب تر به نظر برسد، BD-1 برای تقلید برخی از رفتارهای سگ مانند طراحی شده است. وقتی در مورد چیزی کنجکاو است، سرش را کج می کند. آنتن های او قادر به چرخش هستند و حرکات گوش های سگ را تقلید می کنند. او به عنوان فردی جدی، کنجکاو و کاملاً شایان ستایش به نظر می رسد.

این بخشی از فشار طولانی‌مدتی است که دیزنی روی آن کار می‌کند تا ربات‌هایی را طراحی کند که قادر به حرکت با احساس و شخصیت باشند. این پروژه با استفاده از سیستمی که با حرکات سبک طراحی شده توسط انیماتورها شروع می‌شود و از یادگیری تقویتی ماشینی استفاده می‌کند تا اساس این حرکات را در کنترل‌های حرکتی مبتنی بر فیزیک و حسگر ربات بگنجاند.

بدیهی است که وظایفی مانند تعادل و حرکات عملکردی باید اولویت داشته باشند، اما در مواردی که می توان کاری را به شیوه ای بیانگر یا با حس خاص انجام داد، این اتفاق خواهد افتاد. طبق گفته IEEE Spectrum، سیستم جدید مواظب اجرای محدودیت های دنیای فیزیکی است و به انیماتور اجازه می دهد تا حرکات بسیار گویا را توسعه دهد و در عین حال برای واقعی سازی آن حرکات به سیستم تکیه کند.

بسیاری از کارها در اینجا در شبیه‌سازی انجام می‌شود و روند تمرین را تا حد زیادی تسریع می‌کند، در نتیجه، دیزنی می‌گوید اکنون می‌تواند راه رفتن ربات‌های راه رونده را با ویژگی‌های زبان بدن منحصربه‌فرد ترکیب کند و در عرض چند ماه این برنامه‌ریزی را انجام دهد.

بدیهی است که به نظر می رسد این نوع چیزها احتمالاً به سمت ربات های لایو اکشن تکامل می یابد که ممکن است در سال های آینده در پارک های موضوعی دیزنی پرسه بزنند. اگرچه این شرکت در حال حاضر چنین طرحی را فاش نمی کند.

اما به طور گسترده تر، آنچه در اینجا می بینیم آغاز فرآیندی است که در نهایت به انواع ربات ها، به ویژه انسان نماها مربوط می شود. زبان بدن ابزار قدرتمندی برای برقراری ارتباط است و مجهز کردن ربات‌ها به این نوع قابلیت می‌تواند راه را به سوی پذیرش و در واقع، ایجاد محبت واقعی بین انسان‌ها و ربات‌ها هموار کند.

این نوع حرکات زیبا بدیهی است که یک نوع پاسخ را برمی انگیزد، اما انواع دیگری از زبان بدن وجود دارد که می تواند به همان اندازه مهم باشد. ممکن است بخواهید که ربات‌های امنیتی‌تان بیشتر اوقات دوستانه و با خوشامد گویی راه بروند، اما در شرایط دیگر تهاجمی و ترسناک شوند.

از آنجایی که انسان‌ها تمایل ناخودآگاه به تقلید زبان بدن افرادی که با آنها در حال ارتباط هستند را دارند، به نظر می‌رسد که برخی از پیشرفت‌های آینده این نوع فناوری ممکن است در نهایت بتواند حرکات اطرافیان را تجزیه و تحلیل کند و زبان بدن خود را طوری تنظیم کند که با افراد اطرافش سازگاری بیشتری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.