ربات ها دنیای مجسمه سازی را متحول می کنند

استارتاپ جدیدی به نام Robotor به دنبال ایجاد انقلابی در نحوه ساخت مجسمه ها با استفاده از رباتیک و هوش مصنوعی است.

به گزارش تکناک، شرکت جدید که توسط فیلیپو تینکولینی و جاکومو ماساری تأسیس شده است، قصد دارد این آثار هنری را سریع‌تر و آسان‌تر و حتی پایدارتر کند.

طبق گزارشی که توسط TNW در روز جمعه منتشر شد، فناوری جدید امکان توسعه ساختارهایی را فراهم می کند که زمانی غیرقابل تصور به نظر می رسید.

اگرچه Robotor هنوز یک شرکت نسبتاً جوان است اما Robotor با هنرمندان مشهور جهانی مانند Barry X Ball کار کرده است و حتی پس از نابودی نسخه اصلی بنای تاریخی پالمیرا توسط داعش در سال 2015، پشت ساخت ماکت بوده است.

ماساری به TNW گفت: ربات‌های ما از مجسمه‌سازان برای مجسمه‌سازی متولد شده‌اند. آنها از کسانی متولد شده‌اند که مجسمه‌سازی سنتی را در سرزمینی به نام کارارا، که موطن مجسمه‌سازی است، آغاز کرده اند و به خوبی می دانند.

ماساری توضیح داد که ایده ایجاد آنها این است که به یک ربات، کار خسته کننده را واگذار کنیم. اما کل پروژه Robotor برگرفته از یک فلسفه دقیق است که حاصل 18 سال تجربه در پردازش سنگ می باشد.

چگونه کار می کند؟

Robotor از یک بازوی مکانیکی برای مجسمه سازی استفاده می کند. این دستگاه رباتیک از اسپیندل‌های الکتریکی با اندازه‌ها و ظرفیت‌های مختلف استفاده می‌کند و دارای عملکرد تغییر خودکار ابزار برای سازگاری با ساختارهای مختلف است.

یک نرم افزار منحصر به فرد کارآمد

اما دستگاه بدون نرم افزار اختصاصی Robotor به نام OR-OS نمی توانست کار کند. این نرم افزار می تواند توسط اپراتورهای خبره برنامه ریزی شود یا به صورت کاملا مستقل کار کند.

OR-OS دارای توانایی منحصر به فرد در گرفتن یک مدل سه بعدی و ایجاد خودکار گردش کار و مسیرهای ابزار بهینه شده، بدون نیاز به هیچ گونه دخالت انسانی است. OR-OS سپس با اسکنه رباتیک ارتباط برقرار می کند تا مجسمه نهایی را بسازد.

این نرم افزار با هر مرحله از ایجاد یک ساختار جدید از مجسمه سازی گرفته تا پرداخت و حتی تمیز کردن هماهنگ می شود. این به طور ماهرانه بهترین و پایدارترین مسیرها را برای توسعه هر شکلی از مجسمه برجسته می کند.

اکنون، بنیانگذاران آن امیدوارند که این ربات بتواند دوره جدیدی را برای مجسمه سازی آغاز کند.

ماساری به TNW گفت: تاریخ هنر تاریخ پیوسته نوآوری‌ها است. هنرمندان برای یافتن مواد و ابزارهای مورد نیاز برای بیان رویاها، افکار، دیدگاه‌ها یا باورهای خود همیشه بر دانش و نبوغ فناوری تکیه کرده‌اند و نوآوری همیشه بر نحوه ساخت هنر تأثیر داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.