ردیاب اشیاء اختصاصی گوگل به بازار می‌آید

گوگل، یکی از رقبای اپل در حال کار بر روی نسخه ردیاب اشیاء اختصاصی خود با الگو برداری از سری Galaxy SmartTag سامسونگ است.

گوگل، یکی از رقبای اپل در حال کار بر روی نسخه ردیاب اشیاء اختصاصی خود با الگو برداری از سری Galaxy SmartTag سامسونگ است.

به گزارش تکناک، میشال رحمان، کارشناس اندروید در این ارتباط گفت: ردیاب گوگل از قابلیت جفت‌سازی سریع استفاده می‌کند و تحت عنوان locator tag یا “برچسب مکان یاب” شناخته می‌شود.

به گفته کوبا وویچیچوفسکی توسعه‌دهنده و افشاکننده، ردیاب هوشمند گوگل با نام رمز «grogu» شناخته می‌شود. ردیاب‌های بی‌سیم چیز جدیدی نیستند و شرکت‌هایی مانند سامسونگ و Tile مدت زیادی است که این ابزارها را تولید می‌کنند. این ردیاب‌ها کاملاً کارآمد هستند، زیرا می‌توانند به محصولاتی متصل شوند که امکان جابجایی یا گم شدن دارند.

طبق گزارش ها، ردیاب هوشمند گوگل توسط تیم Nest ساخته خواهد شد.اخیراً، مردم شروع به قرار دادن  AirTag اپل در داخل چمدان های خود برای ردیابی آن‌ها در فرودگاه کرده‌اند. ظاهراً ردیاب هوشمند گوگل با اسم رمز «grogu»، روی یک شبکه ردیابی غیر متمرکز کار خواهد کرد که شبیه به شبکه  AirTag اپل و SmartTag سامسونگ است. گوگل ممکن است نام شبکه ردیابی غیر متمرکز را به Finder Network یا «شبکه یابنده» تغییر دهد.

ردیاب اشیاء گوگل با هر دو فناوری بلوتوث کم انرژی (BLE) و باند فوق وسیع (UWB) کار خواهد کرد. این دستگاه توسط تیم  Nest گوگل ساخته خواهد شد. این وسیله شامل یک بلندگوی داخلی کوچک برای صدای هشدار خواهد بود، و در رنگ های مختلف عرضه خواهد شد. در حالی که این گزارشات تنها اطلاعات موجود در مورد این سخت افزار هستند، به احتمال زیاد برنامه عرضه ردیاب هوشمند گوگل با پیکسل 8 در Google I/O 2023 مصادف خواهد شد.

اما فقط زمان صحت آن را تأیید خواهد کرد و مشکلی وجود نخواهد داشت اگر گوگل زمان ارزشمند خود را صرف راه اندازی این محصول کند، چرا که  AirTags اپل نگرانی هایی در مورد امنیت حریم خصوصی به دنبال داشته، و گوگل قطعاً نمی‌خواهد ردیاب هوشمندش یک کابوس حریم خصوصی برای کاربران باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.