رشد فزاینده OPPO و VIVO در بازار گوشی‌های اندرویدی

هواوی و سامسونگ سال‌هاست که شاهد کاهش سهم بازار خود هستند و اما دو شرکت سازنده گوشی هوشمند، Vivo و Oppo، جایگاه برتر را به دست آورده اند.

طبق داده‌های Casinos En Linge، هواوی و سامسونگ سال‌هاست که شاهد کاهش سهم بازار خود هستند و در عین سقوط آنها، دو شرکت Vivo و Oppo، جایگاه برتر را به دست آورده اند.

به گزارش تکناک، اندروید محبوب ترین سیستم عامل موبایل موجود در جهان است و بیش از 2.8 میلیارد کاربر فعال دارد. با وجود برند‌های بسیار در بازار اندروید، اکثر کاربران سامسونگ را ترجیح می دهند. اما این به معنی سهم بیشتر این سازنده گوشی های هوشمند کره جنوبی نیست.

با وجود پیش‌روی سامسونگ هم در تعداد کاربران و هم در درآمد، در حال‌ حاضر تغییراتی ناگهانی در سهم بازار رخ داده است.

سقوط سامسونگ و هوآوی

از همان روزهای ابتدایی ظهور اندروید، سامسونگ همیشه از نظر سهم بازار پیشتاز بوده است و از آن زمان تاکنون به همین روند ادامه داده است. در دهه 2010، این برند با تفاوت ناچیزی از اچ‌تی‌سی، ال‌جی و سایر رقبا پیشی گرفت.

هواوی و سامسونگ سال‌هاست که شاهد کاهش سهم بازار خود هستند و اما دو شرکت سازنده گوشی هوشمند، Vivo و Oppo، جایگاه برتر را به دست آورده اند.

حتی در روزهای کنونی، سامسونگ بیش از 50 درصد از کل فروش دستگاه های اندرویدی در سطح جهان را در اختیار دارد. با این حال، سال گذشته، این غول گوشی های هوشمند شاهد کاهش سهم خود در بازار اندروید بوده‌است.

بر اساس داده های AppBrain، سامسونگ 34.6 درصد از سهم بازار را در ماه فوریه و در همان ماه در سال گذشته، 35.4 درصد از کل سهم بازار اندروید را در اختیار داشته است.

از سوی دیگر، هوآوی سال گذشته 6.9 درصد سهم بازار را در اختیار داشت و امسال این سهم به 6.4 درصد کاهش یافته است.

سهم  ۲۲.۶ درصدی OPPO و VIVO از بازار اندروید

با کاهش سهم سامسونگ، برخی از برندهای چینی در حال تصاحب بازار هستند. بر اساس این گزارش، شیائومی، دومین تولیدکننده بزرگ تلفن های اندرویدی، رشد خوبی بین فوریه 2022 تا 2023 داشته و سهم بازار آن از 14.3 درصد به 14.6 درصد رسیده است.

تولیدکنندگان چینی شاهد تغییرات قابل توجه، Oppo و Vivo هستند. سهم بازار هر دو در حال حاضر 22.6 درصد است. یعنی Oppo اکنون 10.5 درصد از سهم بازار و Vivo در حال حاضر 10.1 درصد از آن را در اختیار دارد.

سال گذشته، Oppo 9.9 درصد و Vivo 9.3 درصد از کل بازار اندروید را در ماه فوریه در اختیار داشت. یعنی هر کدام به ترتیب 0.6% و 0.8% افزایش سهم داشته‌اند. و مجموع 22.6 درصد از سهم بازار برای این دو سازنده گوشی هوشمند بسیار چشمگیر است.

طبق داده های AppBrain برندهای دیگر از جمله Realme با 0.2 درصد افزایش و موتورولا با 0.4 درصد کاهش همراه بوده‌اند و آمازون شاهد هیچ افزایش یا کاهشی نبوده است.

هواوی و سامسونگ سال‌هاست که شاهد کاهش سهم بازار خود هستند و اما دو شرکت سازنده گوشی هوشمند، Vivo و Oppo، جایگاه برتر را به دست آورده اند.

به طور کلی، نکته برجسته این بررسی از سهم بازار اندروید، صعود شرکت های Oppo و Vivo در رتبه فروش است و این مساله می تواند برای سری گلکسی  S23 سامسونگ کمی نگران‌کننده باشد. اما آیا واقعاً چنین خواهد بود؟

دستگاه های گلکسی سامسونگ همچنان بر بازار اندروید تسلط دارند

Oppo و Vivo ممکن است در بازار محصولات مقرون به صرفه برنده باشند. اما سامسونگ هیچ رقیبی در بازار دستگاه های رده بالای اندروید ندارد.

بر اساس داده های AppBrain، دستگاه های سامسونگ گلکسی همچنان محبوب ترین گوشی های اندرویدی در سراسر جهان هستند. این گوشی های پرچمدار تا ماه فوریه 7.4 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده اند.

سامسونگ حتی بر بخش دستگاه‌های میان رده بر بازار تسلط دارد. با آنالیز بازار بر اساس مدل‌ها، رضایت اکثر کاربران از سامسونگ گلکسی A12، حتی با وجود  ابتدایی بودن این دستگاه مشهود است. این مدل در این ماه 2.1 درصد از سهم بازار اندروید را در اختیار داشت.

پس از آن، گلکسی A21s سامسونگ دومین دستگاه اندرویدی محبوب سامسونگ است. و اکنون یک درصد از کل سهم بازار را در اختیار دارد. دستگاه گلکسی A10s سامسونگ در رتبه سوم و دیگر دستگاه‌های سامسونگ، مانند گلکسی  A32، در جایگاه بعدی پس از این سه دستگاه محبوب اندرویدی قرار دارند.

2 دیدگاه برای “رشد فزاینده OPPO و VIVO در بازار گوشی‌های اندرویدی

  1. مینا رئوفی زاده گفته:

    اگر آمریکا هوآوی را تحریم نمیکرد الآن هوآوی محبوب ترین و بهترین گوشی و پر فروش ترین گوشی در بازار جهان بود سامسونگ شانس آورد که آمریکا به هوآوی دیگر اندروید نداد و تحریمش کرد وگرنه حتی خود اپل هم زیر هوآوی خوابیده بود و حتی در یک مقطع هوآوی در جهان در محبوبیّت و پرفروش و بهترین بودن اولین گوشی شد از همان موقع آمریکا زورش آمد و جلوی پیشروی هوآوی را گرفت واقعأ مرگ بر آمریکا

  2. مینا رئوفی زاده گفته:

    سامسونگ رو هم دیدیم دیدیم که آمریکا نجاتش داد اون روزها رو هم دیدیم و معلوم شد که هوآوی از سامسونگ بالاتر بوده و در یک مقطع مردم دیگر اصلأ سامسونگ نمی خریدند و محبوبیّتی نداشت و فقط به سمت هوآوی میرفتند فقط طرفدارهای سامسونگ بروند اون آمریکاشون رو دعا کنند که داشتند زیر هوآوی خفه میشدند که آمریکا به دادشون رسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.