رفع اشکال پاکسازی ناخواسته کوکی در فایرفاکس

 موزیلا فایرفاکس در چند روز گذشته، نسخه 112 را در کانال Release منتشر کرد که باعث بهبود مصرف منابع مرورگر شده است

 موزیلا فایرفاکس در چند روز گذشته، نسخه 112 را در کانال Release منتشر کرد که باعث بهبود مصرف منابع مرورگر شده و فیلدهای بهتری برای رمز عبور و دیگر موارد اضافه شده است.

 به گزارش تکناک، باید توجه داشت که مرورگر فایرفاکس تنها مرورگر اصلی است که ساخت آن بر مبنای Chromium نیست. همچنین با رفع مشکل آزاردهنده پاکسازی ناخواسته کوکی ها، کاربران می‌توانند نسخه 112.0.1 را دانلود کنند.

Chromium یک پروژه متن باز است که به عنوان پایه برای بسیاری از مرورگرهای وب از جمله گوگل کروم و مایکروسافت اج استفاده می شود. کرومیوم با استفاده از موتور رندر بلینک و موتور جاوا اسکریپت V8 کار می کند. این پروژه توسط گوگل نگهداری می شود و هدف آن توسعه یک پلتفرم برای ساخت مرورگرهای سریع، امن و قابل اعتماد است.

کرومیوم از موتور رندر بلینک و موتور جاوا اسکریپت V8 استفاده می‌کند. در مقابل، فایرفاکس از موتور رندر گکو و موتور جاوا اسکریپت SpiderMonkey بهره می‌برد. این موتورهای مختلف در رندر کردن صفحات وب و اجرای کدهای جاوا اسکریپت تفاوت‌هایی در عملکرد و سرعت دارند.

به گفته موزیلا، بروزرسانی فایرفاکس به نسخه 112 باعث می‌شد تاریخ کوکی‌ها به آینده‌ای دور تغییر کند و در نتیجه منجر به حذف ناخواسته همه کوکی‌های ذخیره‌شده می‌شد. حذف کوکی های ذخیره شده معمولاً کاربر را از همه وب سایت ها خارج و تنظیمات برگزیده را بازنشانی می کند. بنابراین، حذف تصادفی کوکی ممکن است برای کاربر بسیار آزار دهنده باشد.

تغییرات کامل نسخه ۱۱۲.۰.۱ فایرفاکس شامل رفع ایراد تغییر تاریخ کوکی‌ها به آینده‌ای دور، پس از بروزرسانی فایرفاکس و در نتیجه پاک شدن ناخواسته کوکی‌ها (اشکال 1827669) می شود.

درحال حاضر، امکان دانلود مرورگر فایرفاکس 112.0.1 از وب سایت رسمی فایرفاکس وجود دارد. در صورت نصب مرورگر روی رایانه خود پیش از این، با مراجعه به Menu > Help > About Firefox می‌توانید نسخه آخر را داخل مرورگر نصب کنید.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.