رفع باگ صفحه قفل OneUI 5.1 توسط سامسونگ

سامسونگ اخیرا به وجود باگ صفحه قفل گوشی گلکسی پس از ارتقاء به سیستم عامل OneUI 5.1 اعتراف کرده است.

به گزارش تکناک، در میان شکایات متعدد گزارش شده از سوی کاربران در سایت های رسانه های اجتماعی مانند توییتر و ردیت، شایع ترین مورد از کاربران سامسونگ در مورد توقف یا قفل ناگهانی صفحه نمایش در میانه کار و نمایش صفحه‌ای تیره هنگام باز کردن دوباره دستگاه بوده‌است.

سامسونگ انتشار یک به‌روزرسانی برای رفع اشکال صفحه قفل را اعلام کرد. متعاقباً، این شرکت یک به‌روزرسانی منتشر کرد و به کاربران توصیه کرد به‌روزرسانی‌های موجود را بررسی کنند. پس از نصب آن، کاربران رفع این باگ را گزارش دادند. برای نصب به‌روزرسانی‌های موجود، به تنظیمات تلفن همراه گلکسی مراجعه و به پایین اسکرول کنید. سپس روی « Software Update» بزنید و ” Download and Install” را انتخاب کنید.

جزئیات باگ صفحه قفل

پس از به‌روزرسانی OneUI5.1، بسیاری از کاربران گلکسی سامسونگ وجود مشکلاتی در قفل صفحه نمایش خود را گزارش کردند. طبق گزارش برخی از کاربران، پس از اعمال یک تصویر جدید برای ‌پس زمینه، سبک ساعت صفحه قفل به حالت پیش فرض بازگشته است. برخی دیگر از گزارش‌ها حاکی از عدم کارایی پالت رنگ هنگام اعمال یک تصویر پس‌زمینه بود. همچنین دیگر کاربران عدم امکان دسترسی به رابط کاربری ویرایش با نگه داشتن روی صفحه قفل یا استفاده از گزینه edit lock screen را گزارش دادند. این مشکلات، سفارشی‌سازی صفحه قفل به دلخواه را برای کاربران دشوار می‌کرد.

سایر اشکالات ONEUI 5.1

باگ صفحه قفل تنها مشکل گزارش‌شده توسط کاربران پس از ارتقا به OneUI 5.1 نیست. برخی از کاربران درباره کند شدن گوشی‌های خود و برخی دیگر درباره کاهش قابل توجه عمر باتری پس از به روزرسانی به این رابط کاربری گزارش دادند. سامسونگ هنوز به این مشکلات رسیدگی نکرده است، اما احتمالا این شرکت به‌روزرسانی دیگری برای رفع آنها منتشر خواهد کرد.

نتیجه

سامسونگ به وجود یک باگ در سیستم صفحه قفل OneUI5.1 اعتراف و یک به روزرسانی برای رفع آن منتشر کرده است. این اشکال باعث ایجاد مشکلاتی در سبک ساعت صفحه قفل، پالت رنگ و ویرایش UI می‌شد. برای رفع این باگ، کاربران می توانند گوشی های خود را به آخرین نسخه OneUI 5.1 به روز کنند. در حال حاضر، باگ صفحه قفل برطرف شده است، اما هنوز مشکلات دیگری در OneUI 5.1 وجود دارد که سامسونگ باید به آنها رسیدگی کند.

1 دیدگاه برای “رفع باگ صفحه قفل OneUI 5.1 توسط سامسونگ

  1. Avatar
    مهدی گفته:

    من گوشیم a52sهست تازه نرم‌افزاری برزو کردم حالا وقتی گوشی رو صفحه قفل هست و پنل اهلان رو پایین میکشی پشت پنل اعلان پالت رنگی رنگی میشه و وقتی نور کم‌میشه خیلی بهتر معلوم‌میشه
    آیا با ابدیت حل میشه یا نه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.