رقابت مایکروسافت و اپل در طراحی تراشه های سفارشی

مایکروسافت قصد دارد با طراحی تراشه های سفارشی ARM خود، سیلیکون اپل را به چالش بکشد.

به گزارش تکناک، در چند سال گذشته، خط محصولات Mac با استفاده از Apple Silicon بهبود قابل توجهی در زمینه قدرت و کارایی داشته است. اکنون به نظر می‌رسد شرکت مایکروسافت نیز با کار بر روی سیلیکون سفارشی خود و بهینه‌سازی ویندوز ۱۲ برای چیپ‌های ARM جدید، در حال تلاش برای رقابت با اپل است.

بر اساس گزارش Windows Latest، جزئیاتی مربوط به برنامه تراشه سفارشی ARM مایکروسافت با انتشار چندین آگهی استخدامی جدید آشکار شده است که عبارتند از:

  • معمار اصلی سیستم یکپارچه تراشه ای (SoC) سیلیکون Principal System on Chip (SoC) Silicon Architect
  • مهندس ارشد تأیید طراح فیزیکی Senior Physical Design Verification Engineer
  • مهندس طراحی Principal Design Engineer
  • مدیر ارشد ارتباطات نیرو CAD سیلیکون Sr Silicon Power Integrity CAD Mgr

آگهی استخدام بسیاری از شغل‌های سیلیکون سفارشی که شرکت، آن‌ها را در تیم سیلیکون مایکروسافت دسته‌بندی کرده، در پایان آوریل منتشر شده‌اند و آگهی چندین شغل دیگرهم قبلا منتشر شده بود. در شرح وظایف معمار اصلی سیلیکون SoC مایکروسافت آمده است:

  • شما در مرز پیشروی محاسبات قرار دارید و با استفاده از تجربه گسترده خود و ایجاد روابط سازنده با گروه‌های مختلف، برای ارائه سیستم سیلیکونی با کارایی بالا و نوآور روی تراشه (SoC) و توسعه معماری ها و ویژگی های سخت افزاری تلاش می کنید.

جزئیات نشان می‌دهد که مایکروسافت به طور فعال با ساخت چیپ‌های ARM سفارشی خود، در رقابت با اپل تماشاچی نبوده و می‌داند که باید سرمایه‌گذاری کرده و با سرعت حرکت کند.

Windows Latest نیز تاکید می‌کند که با ویندوز ۱۲ که در سال ۲۰۲۴ منتشر خواهد شد، مایکروسافت ممکن است برای بهینه‌سازی بروزرسانی اصلی سیلیکون سفارشی خود، هدف گذاری کند.

ویندوز ۱۲ به عنوان بخشی از پروژه Windows Core مایکروسافت تلقی می‌شود که بر روی ایجاد نسخه ماژولار و قابل تنظیم ویندوز برای فرم‌های مختلف تمرکز دارد. یکپارچه‌سازی چیپ‌های داخلی ARM می‌تواند تجربه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ارائه شده توسط ویندوز ۱۲ را بهبود بخشد.

یکی دیگر از جنبه‌های ویندوز ۱۲ مایکروسافت که از تراشه های داخلی ARM بهره خواهد برد، تنوع ویژگی‌های هوش مصنوعی است که بر روی آن کار می‌کند.

شما چه فکر می‌کنید؟ آیا مایکروسافت می‌تواند در رقابت با اپل در زمینه سیلیکون سفارشی پیشرفت کند؟ یا آیا اپل در حال حاضر بیش از حد پیشرفت کرده است؟ نظرات خود را در کامنت‌ها به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.