آغاز تولید آیفون 14 در برزیل

چین همچنان بیشترین تولید محصولات اپل از جمله آیفون را به خود اختصاص می‌دهد. با این حال، در سال های اخیر، این شرکت به آرامی در تلاش برای ایجاد تنوع در زنجیره تامین خود به کمک سایر کشورها بوده است.

به گزارش تکناک، در راستای تحقق این سیاست اکنون اپل تولید آیفون 14 را در برزیل به دلیل تمایل به کاهش وابستگی به چین، آغاز کرده است.

یکی از خوانندگان وبلاگ برزیلی MacMagazine، پس از خرید یک آیفون 14 128 گیگابایتی آبی در برزیل، از دیدن عبارت “Assembled in Brazil” by Foxconn Brazil, located in São Paulo  روی جعبه این دستگاه متعجب شد. پارت نامبر «BR/A» دستگاه، مونتاژ محلی آن را تأیید می‌کند.

با این حال، به نظر می رسد تاکنون تنها آیفون 14 پایه در برزیل مونتاژ شده‌است، و هیچ یک از مدل های 14 پرو یا حتی 14 پلاس با شناسه “BR/A” مشاهده نشده است. مدل‌های آیفون چینی فروخته شده در برزیل با پارت نامبر «BZ/A» یا «BE/A» شناسایی می‌شوند.

این اولین بار نیست که اپل گوشی های آیفون خود را در برزیل مونتاژ می کند. سال گذشته، این شرکت همین کار را با آیفون 13 انجام داد. آیفون SE نیز در برزیل مونتاژ می شود و این شرکت بر روی مونتاژ دستگاه های ارزان قیمت خود در این کشور به دلیل وضعیت اقتصادی محلی تمرکز دارد. این مسأله هم برای اپل و هم برای مشتریان، خبر خوبی محسوب می‌شود.

برزیل مالیات‌های بالایی بر محصولات وارداتی اعمال می کند و تقریباً همه دستگاه های اپل را شامل می شود. به همین دلیل، برخی از شرکت ها در مونتاژ محصولات خود در برزیل سرمایه گذاری می کنند، زیرا این امر باعث کاهش مالیات برای فروش آن محصولات می شود. آیفون 14 128 گیگابایتی در برزیل 1520 دلار قیمت دارد. با این حال، مشتریان اکنون می توانند همان مدل را با قیمت حدود 1000 دلار در فروشگاه های محلی پیدا کنند.

اپل و چین

تولید آیفون در برزیل برای اپل، به دلیل تلاش این شرکت برای کاهش وابستگی خود به چین، سودمند است. تاسیسات اپل در چین به شدت تحت تاثیر سیاست های سختگیرانه کووید در کشور قرار گرفت و در عین حال، اختلافات سیاسی نیز بر تامین کنندگان اپل تأثیر گذاشته‌است.

در ماه نوامبر، اپل برای اولین بار به سرمایه گذاران و مشتریان هشدار داد که به دلیل وضعیت چین، دسترسی به آیفون 14 پرو در فصل تعطیلات 2022 کاملاً محدود خواهد بود. طبق گزارش اخیری، اپل از آن زمان تاکنون تولید آیفون های خود را در هند سه برابر کرده است.

حتی در صورت تمرکز محلی تولید آیفون در برزیل، این مسأله می تواند برای جلوگیری از کمبود عرضه در کشور کافی باشد. اپل امیدوار است تولید آیفون 15 در اواخر امسال، در چین و هند به طور همزمان آغاز شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.