ارائه ویژگی رمزگذاری سراسری برای چت‌های گروهی Google Messages

رمزگذاری سراسری Google Messages

طبق گزارشات، گوگل عرضه رمزگذاری سراسری برای مکالمات گروهی را در برنامه Google Messages خود تکمیل کرده است اما این گزینه در حال حاضر تنها فقط برای کاربران برنامه بتا در دسترس است.

به گزارش تک ناک، برنامه Google Messages  از قبل شامل رمزگذاری سراسری هنگام ارسال پیام به شخص با فعال کردن ویژگی‌های چت RCS می‌شود. با این حال، تاکنون، این گزینه تنها به پیام های دو نفره محدود بوده است و در چت های گروهی قابل استفاده نبود.

در یک ایمیل به مطبوعات گوگل در سال گذشته بلافاصله پس از عرضه Google I/O، قول راه اندازی رمزگذاری سراسری برای مکالمات گروهی در نسخه بتا برنامه Messages را داد. این موضوع در ماه گذشته هنگام به‌روزرسانی Google Messages Beta شامل E2EE اتفاق افتاد، و آن را به یک نسخه بتا باز تبدیل کرد.

از آن زمان، تاکنون، اطلاعات بسیار کمی در مورد چگونگی پیشرفت عرضه و دسترسی همه کاربران به برنامه بتا وجود داشت. بر اساس گزارشی منتشر شده توسط 9to5Google ، گوگل تکمیل راه اندازی رمزگذاری سراسری چت گروهی خود برای کاربران در در نسخه Open Beta را تأیید کرده است.

یعنی در صورت ثبت نام در برنامه بتا، احتمالاً یک به روز رسانی برای فعال شدن این قابلیت دریافت خواهید کرد. در صورت عدم ثبت‌نام، می‌توان با رفتن به فهرست برنامه در Play Store و انتخاب گزینه « Join the beta » آن را فعال کرد.

این خبر درست هنگام را‌ه‌اندازی کمپین #GetTheMessage گوگل با هدف اطلاع کاربران از خطرات امنیتی ناشی از استاندارد قدیمی SMS/MMS و دلیل الزام پیروی اپل از RCS در برنامه پیام رسانی خود ، بیشتر به جریان افتاد. این کمپین هنوز موفق به ایجاد انگیزه در اپل برای اعمال تغییرات لازم نبوده است.

پایبندی گوگل به ویژگی‌های خود و ادامه بهبود RCS و برنامه پیام رسان خود از ویژگی‌های مثبت آن است. اگرچه هنوز ویژگی‌های موجود در Google Messages  با iMessage برابری نمی‌کند، اما به بازآفرینی تجربه آن تنها در صورت چت با سایر کاربران در RCS بسیار نزدیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.