قابلیت‌‌های جدیدی به پیام دایرکت توییتر افزوده می‌شود

دایرکت توییتر

پیام‌ دایرکت توییتر فقط برای ارسال پیام‌های خصوصی در دسترس است و از برنامه‌های پیام‌رسان پیشرفته عقب مانده است اما ممکن است به زودی تغییراتی با هدف بهبود کارایی در آن ایجاد شود.

به گزارش تکناک، طبق یک گزارش جدید، ماسک از کارمندان توییتر درخواست کرده است تا بر روی ویژگی‌های پیام‌ دایرکت کار کنند.

هدف وی اضافه‌کردن پیام های رمزگذاری شده، ویدئویی و پشتیبانی از تماس صوتی است. با این ویژگی ها، پیام‌‌های دایرکت توییتر اساسا به یک پلتفرم پیام رسانی قدرتمند تبدیل خواهد شد و مهمتر از همه، امن تر و خصوصی تر خواهد بود.

پیام های رمزگذاری شده در برنامه های پیام رسانی محبوب مانند تلگرام و واتس اپ در دسترس هستند. اکنون ماسک از تیم توسعه دهنده آن می خواهد این مورد را به قابلیت پیام‌های‌ دایرکت این برنامه نیز اضافه کنند. هدف ایجاد امنیت بیشتر برای توییتر و جلوگیری از قرار گرفتن پیام‌ دایرکت در معرض نقض احتمالی است.

برای یادآوری، کاربران میکروبلاگ از عدم امنیت در پیام‌ دایرکت  رنج برده و در سال 2018، به کاربران هشدار دسترسی افراد خارجی به تعداد نامشخصی از پیام‌های‌ دایرکت میان مشاغل و مشتریان به مدت یک سال را داده‌بودند. ایلان ماسک قصد حصول اطمینان از عدم تکرار چنین مسائلی را دارد.

طبق گزارش ها، ماسک با خالق سیگنال، موکسی مارلین اسپایک با هدف دریافت کمک برای رمز گذاری پیام های مستقیم توییتر صحبت کرده است. جالب اینجاست در زمانی که خالق سیگنال در توییتر کار می کرد، وی سعی در رمزگذاری پیام‌های دایرکت داشت، اما این مساله توسط سران شرکت رد شد. پس از آن او شرکت را ترک و سیگنال را ایجاد کرد.

گنجاندن چت صوتی و تصویری نیز جالب است. این ویژگی در چندین برنامه پیام رسان در دسترس است. اما پیام‌های‌ دایرکت توییتر قابلیت رقابت با چنین برنامه هایی را ندارد. با این ویژگی ها، پیام‌های دایرکت حتی می تواند در آینده به یک پلتفرم پیام رسان نیز تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.