رندرهای فاش‌شده شباهت دوربین آیفون 16 به آیفون X را نشان می‌دهند

رندرهای جدید فاش‌شده از آیفون 16 نشان می‌دهد که دوربین پرچم‌داران آینده اپل به دوربین آیفون X بسیار شباهت خواهد داشت.

به‌گزارش تک‌ناک، پیش‌از‌این شایعاتی مبنی‌بر تغییر طراحی دوربین‌های پشتی مدل‌های غیر پرو آیفون 16 به دو دوربین عمودی به‌جای دو دوربین مورب در پشت گوشی منتشر شده بود. در آن زمان، اعتقاد بر این بود که اپل این تغییر را برای امکان ضبط ویدئو فضایی در آیفون 16 و آیفون 16 پلاس انجام می‌دهد که به‌صورت سه‌بعدی در Vision Pro پخش شود. در‌حال‌حاضر، تنها آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس می‌توانند ویدئو فضایی ضبط کنند.

طبق گزارش مک‌رومرز، جدیدترین پیش‌نمونه در حال آزمایش برای مدل‌های غیر پرو آیفون 16 دو لنز پشتی دارد: یکی روی دیگری داخل برجستگی دوربین قرصی‌شکل. این لنزها شامل یک لنز واید و یک لنز فوق‌عریض خواهند بود. آخرین مدل‌های آیفون که دو دوربین عمودی در پشت داشتند، آیفون 12 و 12 مینی بودند.

تفاوت بین نمونه اولیه فعلی و مدل‌های اولیه آیفون 12 در این است که برآمدگی دوربین پشتی در مدل‌های قدیمی‌تر بسیار بزرگ‌تر از برآمدگی قرصی‌شکل استفاده‌شده در نمونه اولیه است. در‌واقع، برآمدگی دوربین پشتی استفاده‌شده در نمونه اولیه فعلی آیفون 16 غیر پرو شبیه به دوربین پشتی به‌کاررفته در آیفون X است.

به‌تازگی، افشاگری با نام Majin Bu در توییتی تصاویری از طراحی فعلی دوربین پشتی آیفون 16 و 16 پلاس منتشر کرده است که با تنظیمات ادعایی مک‌رومرز مطابقت دارد. علاوه‌بر‌این، گفته می‌شود آخرین نمونه‌های اولیه یک دکمه اکشن مکانیکی کوچک‌تر مشابه دکمه آیفون 15 پرو و یک دکمه حساس به فشار Capture نصب‌شده روی بدنه دارند.

کاربران ممکن است بتوانند با کشیدن انگشت روی دکمه Capture، سطح زوم عکس و ویدئو را تغییر دهند. یک ضربه روی دکمه دوربین را فوکوس می‌کند؛ در‌حالی‌که فشار محکم روی دکمه عکس می‌گیرد یا ضبط ویدئو را شروع می کند.

هنوز زمان برای اپل وجود دارد که طراحی دوربین‌های پشتی مدل‌های غیر پرو آیفون 16 را تغییر دهد؛ اما با‌توجه‌به اینکه به‌نظر می‌رسد راه‌اندازی عمودی برای فیلم‌برداری فضایی با گوشی‌ها ضروری است، به‌احتمال زیاد آنچه اکنون می‌بینیم، تغییر نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.