رواج خودروهای برقی می‌تواند مانع مرگ هزاران انسان شود

رواج خودروهای برقی و استفاده از آنها  می تواند باعث صرفه جویی در هزینه ها و جلوگیری از مرگ 24هزار استرالیایی در طول 20 سال آینده شود

بررسی ها نشان می دهد حرکت سریع به سمت رواج خودروهای برقی و استفاده از وسائل حمل و نقل الکتریکی می تواند باعث صرفه جویی در هزینه ها و جلوگیری از مرگ 24هزار استرالیایی در طول 20 سال آینده شود.

به گزارش تک ناک، کاهش آلودگی هوا ناشی از حمل و نقل جاده ای جان هزاران نفر را نجات می دهد و سلامت میلیون ها انسان را بهبود می بخشد. یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای انجام این کار، تسریع روند انتقال آهسته فعلی به خودروهای الکتریکی است.
دریک تحقیق منتشر شده ، هزینه ها و مزایای یک حرکت سریع به سمت رواج خودروهای برقی ارزیابی شده است . در یک سناریو، سرعت انتقال استرالیا با سرعت انتقال رهبران جهانی مانند نروژ مطابقت دارد. مدل سازی تخمین می زند که این امر تا سال 2042 جان حدود 24هزار نفر را نجات می دهد. با گذشت زمان، کاهش انتشار گاز گلخانه ای تقریباً با مجموع انتشار سالانه فعلی استرالیا از همه منابع برابری می کند.
در این تحقیق همچنین مجموع هزینه ها تا سال 2042 محاسبه شده است . استرالیا با یک حرکت سریع رواج خودروهای برقی ، در مجموع حدود 148 میلیارد دلار استرالیا صرفه جویی خواهد کرد.

آلودگی هوا باعث مرگ هزاران نفر می شود
هر سال حدود 2600 مرگ در استرالیا به دلیل آلودگی هوا با ذرات ریز نسبت داده می شود. منابع اصلی این آلودگی، حمل و نقل و فعالیت های صنعتی مانند معدن و تولید انرژی است.

 رواج خودروهای برقی و استفاده از آنها  می تواند باعث صرفه جویی در هزینه ها و جلوگیری از مرگ 24هزار استرالیایی در طول 20 سال آینده شود
تخمین زده می‌شود که در سال 2015، 1715 مرگ به دلیل انتشار اگزوز وسایل نقلیه اتفاق افتاده است . این رقم 42 درصد بیشتر از تلفات جاده‌ای در آن سال بود. انتشار گازهای گلخانه ای وسایل نقلیه باعث افزایش عفونت های تنفسی به ویژه در کودکان خردسال می شود. همچنین آلودگی ناشی از وسایل حمل و نقل منجر به ابتلای بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان ریه، بیماری قلبی، ذات الریه، آسم و دیابت می شود. این آلودگی ها همچنین با آمار ابتلا به بیماری آلزایمر مرتبط است.
یک مطالعه موسسه Grattan در ماه گذشته نشان داد که آلاینده های لوله اگزوز کامیون ها سالانه بیش از 400 استرالیایی را می کشند.

مزایای آن بسیار بیشتر از هزینه ها است
تحقیقات جدید دانشگاه فناوری Swinburne ، مزایای رواج خودروهای برقی را با در نظر گرفتن صرفه جویی در سلامت عمومی، خانوار و کاهش آلاینده ها ارزیابی کرد. آنها مزایا را با هزینه‌ها مقایسه کردند، از جمله هزینه راه اندازی زیرساخت شارژ، قیمت بالاتر وسایل نقلیه الکتریکی و هزینه‌های بسته انرژی سبز برای پانل‌های خورشیدی خانگی و ذخیره باتری و نقاط شارژ.

 رواج خودروهای برقی و استفاده از آنها  می تواند باعث صرفه جویی در هزینه ها و جلوگیری از مرگ 24هزار استرالیایی در طول 20 سال آینده شود
در این مطالعه فرض شد هر خودروی برقی به همراه بسته انرژی سبز خریداری شده است. این بسته گازهای گلخانه ای و تقاضای ظرفیت شبکه برق را به حداقل می رساند و در عین حال مزایای آن را برای خانوارها افزایش می دهد.

این مطالعه سه سناریو را بررسی کرد:
تفاوت اصلی بین سناریوها میزان جذب خودروهای الکتریکی (زمانی که مصرف کنندگان تصمیم می گیرند وسایل نقلیه فعلی خود را بازنشسته کنند) و میزان مداخله دولت است.

این تحقیق نشان داد که سناریوی کسب و کار معمولی تلاش های ملی برای کاهش تلفات جانی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای را تضعیف می کند. همچنین دریافت که استراتژی تهاجمی باید برای غلبه بر موانع عظیم با توجه به اینکه استرالیا بسیاری از کشورهای دیگر را در استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی دنبال می کند، در نظر گرفته شود.با این حال، استراتژی پذیرش تسریع شده به خوبی با پذیرش در سایر کشورها هماهنگ است. مثال آنها نشان می دهد که می توان با استفاده از سیاست ها و مشوق های مناسب به این اهداف دست یافت.

در صورت اجرا، سناریوی تسریع شده می‌تواند تلفات جانی را تا سال 2042 حدود 24 هزار نفر کاهش دهد. کاهش انتشار در این مدت 444 میلیون معادل با 9 درصد از انتشار تن دی اکسید کربن استرالیا از همه منابع در سال 2021 خواهد بود.هزینه اجرای آن حدود 118 میلیارد دلار استرالیا خواهد بود.

قانون جدید تغییر آب و هوا اهداف کاهش 43 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای را تا سال 2030 و کاهش انتشار صفر تا سال 2050 را الزامی می کند. تحقیقات ما نشان می دهد که سیاست های خودروهای الکتریکی موثر می توانند به دستیابی به این اهداف کمک کنند.

چنین سیاست هایی را می توان از کشورهایی اتخاذ کرد که پیشرفت سریعی در انتقال برق به بخش حمل و نقل خود داشته اند. این سیاست ها شامل استانداردهای سختگیرانه و اجباری بهره وری سوخت، سرمایه گذاری در ایستگاه های شارژ خودروهای برقی و استانداردسازی زیرساخت های شارژ است.آنها همچنین شامل مشوق های مالی برای خرید و راه اندازی وسایل نقلیه الکتریکی و وام های ارزان برای کمک به خانوارها و اپراتورهای حمل و نقل در هزینه های خرید خودرو های الکتریکی و بسته های سبز انرژی می شوند.

نکته مهم این است که این کشورها تشخیص می دهند که وسایل نقلیه الکتریکی راه حلی برای همه چالش های حمل و نقل نیستند. آنها باید با استراتژی هایی برای مدیریت تقاضای سفر، کاهش تعداد اتومبیل ها و سفرهای با ماشین، و بهبود دسترسی به حمل و نقل عمومی با این چالش ها رو برو شوند.

ما نباید این همه مرگ و میر قابل اجتناب را بپذیریم
بدون تغییر سریع به سمت وسایل نقلیه الکتریکی، استرالیا با خطر از دست دادن حداقل 1200 جان شروندان خود در سال ( مرگ و میرهایی که می‌توانیم از آنها جلوگیری کنیم ) در 20 سال آینده روبرو است.
تلفات جانی معادل 6 هواپیما خواهد بود که هر کدام 200 مسافر را حمل می کنند که هر سال از آسمان سقوط می کنند و همه سرنشینان آن از بین می روند. ما این را در سفرهای هوایی نمی پذیریم و نباید تلفات جانی را به دلیل آلودگی هوای قابل پیشگیری بپذیریم.

استرالیا یک مسیر سریع امکان پذیر برای کربن زدایی بخش حمل و نقل خود دارد. یافته‌ها نشان می‌دهد که مزایای آن برای جامعه و سیاره قابل چشم پوشی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.