رونمایی از دوربین حرفه ای Canon با قابلیت های شگفت انگیز

شرکت Canon در نمایشگاه Photo Next 2023 اقدام به رونمایی از نمونه اولیه دوربین جدید  و فوق حرفه ای خود با قابلیت ضبط ویدیوهای 360 درجه و محتوای سه بعدی 180 درجه کرد.

به گزارش تکناک، شرکت Canon مدتهاست که مترادف با عکاسی سنتی بوده است و به همین دلیل اکنون این شرکت در حال آماده شدن برای برداشتن گامی قطعی به سوی دنیای واقعیت مجازی است.

این شرکت در نمایشگاه Photo Next 2023 در ژاپن، نمونه اولیه دوربین قابل تبدیل خود را به نمایش گذاشت. این دستگاه ناشناس دارای مکانیزم تاشو بسیار خوبی است که به آن امکان می دهد هم ویدیوهای 360 درجه و هم محتوای سه بعدی 180 درجه را ضبط کند.

همانطور که تعدادی از وب‌سایت‌ها، از جمله PetaPixel و DIY Photography اشاره کرده‌اند، این نمونه اولیه بیش از یک شباهت به دوربین Insta360 EVO که آن دوربین هم از مکانیزم تاشو برای ارائه عکس‌برداری 3 بعدی 180 درجه استفاده می‌کند، دارد. به گزارش پرونیوز، Canon هنوز هیچ جزئیاتی در مورد مشخصات، قیمت یا در دسترس بودن به اشتراک نگذاشته است.

Canon تا کنون فقط با مقوله واقعیت مجازی کمی آشنایی داشته است. در سال 2021، این شرکت برای سیستم دوربین بدون آینه RF خود، لنز دوگانه فیش آی را عرضه کرد. دوربین Canon که در نمایشگاه Photo Next به نمایش گذاشته شده است، شامل برندینگ V این شرکت است که معمولاً برای محصولات مخصوص مصرف‌کننده استفاده می‌شود.

این موضوع نشان می‌دهد که Canon ممکن است آمادگی کافی برای ورود به دنیای واقعیت مجازی داشته باشد. هرچند که این شرکت گاهی اوقات به سختی خود را با فناوری‌های جدید تطبیق داده است، اما این بار به نظر می رسد واقعا قصد دارد یک سری تغییرات جدی بدهد.

با ورود اخیر اپل به حوزه واقعیت مجازی، این شرکت سازنده دوربین نیز می‌تواند موقعیت مناسبی برای بهره‌گیری از علاقه به این حوزه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.