رونمایی از محافظ مخفی کلسترول در برابر مرگ سلولی

تحقیقات پیشگامانه نشان می دهد که 7-دهیروکلسترول (7-DHC) به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند و از سلول‌ها در برابر فروپتوز محافظت می کند. این کشف فرضیه‌های قبلی در مورد 7-DHC را زیر سوال می‌برد و می‌تواند به طور قابل توجهی بر درمان سرطان و درک ما از بیماری‌های مرتبط تأثیر بگذارد

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که دهیدرو کلسترول -7 یک آنتی اکسیدان است که از سلول‌ها در برابر فروپتوز محافظت می‌کند و می تواند راه‌های جدیدی برای درمان سرطان و درک بیماری‌ها ارائه می‌دهد.

به گزارش تکناک، در یک مطالعه پیشگامانه، گروهی به سرپرستی پروفسور خوزه پدرو فریدمان آنجلی از دانشگاه وورزبورگ نشان داده‌اند که پیش‌ساز کلسترول دهیدرکلسترول-7 (7-DHC) نقش مهمی به عنوان یک آنتی‌اکسیدان ایفا می کند. این ماده در غشای سلولی ادغام می‌شود و از سلول‌ها در برابر نوع خاصی از مرگ سلولی که به عنوان فروپتوز شناخته می شود، محافظت می‌کند.

فریدمن آنجلی می‌گوید: تا به حال تجمع 7DHC  تنها با نقص‌های رشد عصبی مرتبط بود، ما با تحقیق خود نشان دادیم که 7DHC در واقع تناسب سلولی را افزایش می‌دهد و می‌تواند رفتار تهاجمی‌تری را در سرطان‌هایی مانند لنفوم بورکیت و نوروبلاستوما ترویج کند.

عملکرد محافظتی تازه کشف شده 7-DHC چشم اندازهای هیجان انگیزی را برای بهبود بیشتر درمان سرطان و سایر بیماری‌های مرتبط با فروپتوز باز می کند. این کشف فرصت‌های جدیدی را برای آزمایش مهار کننده‌های موثر می دهد که بیوسنتز کلسترول را هدف قرار می دهند و در حال حاضر در پزشکی استفاده می‌شوند.

مشاهده تغییرات در میزان 7DHC

کلسترول بالا با مشکلاتی مانند بیماری قلبی و دیابت مرتبط است. بیشتر مطالعات بر این تمرکز دارند که چگونه کلسترول به طور مستقیم در ایجاد این بیماری‌ها نقش دارد.

در این زمینه، کشف پیش‌ساز کلسترول 7-DHC به عنوان یک آنتی اکسیدان، فرصت های جدیدی را به وجود می آورد. مطالعات در مورد تغییرات در میزان 7-DHC می تواند بینش‌های جدیدی را در مورد این بیماری‌ها ارائه دهد. علاوه بر این، داروهایی که به طور خاص تولید 7-DHC را مسدود می‌کنند باید در ترکیب با داروهای دیگر مورد تحقیق قرار گیرند. این کار می‌تواند تأثیر مثبتی در درمان برخی سرطان‌ها داشته باشد.

اثرات احتمالی بر رشد تومور

فریدمن آنجلی می گوید: هدف تحقیقاتی بعدی ما بررسی اثرات تجمع 7DHC  در طول توسعه تومور است.

داروهای مجازی که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تائیدیه دریافت کرده‌اند، وجود دارند که می‌توانند آنزیم DHCR7 را مهار کنند. یکی از این داروها ترازودون است که حدود 20 میلیون بار در سال در ایالات متحده تجویز می‌شود، حتی گاهی اوقات برای استفاده بدون نسخه برای درمان بی‌خوابی.

مطالعات نشان داده است که افرادی که این دارو را مصرف می‌کنند، میزان 7-DHC پلاسما در آنها افزایش می‌یابد. مطالعات اپیدمیولوژیک برای درک بهتر اثرات احتمالی بسیار مهم است. این مطالعات به یافتن ارتباطی بین بیمارانی که به طور منظم از داروهای تعدیل‌کننده فروپتوز مانند ترازودون و بروز سرطان، وقوع متاستاز یا دیگر جنبه‌های حیاتی سلامت عمومی استفاده می‌کنند، کمک می‌کند.

محققان این کشف را در مجله Nature گزارش کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.