رونمایی از یک مشکل جدید در بازی Starfield

بررسی ها نشان می دهد رندرینگ ستاره‌ها در بازی Starfield بر روی کارت های گرافیک AMD با شکست مواجه می‌شود.

به گزارش تکناک، ممکن است این را متوجه نشده باشید، اما در تصویر بالا باید یک ستاره بزرگ، درخشان و خیره‌کننده وجود داشته باشد. این تصویر از بازی Starfield گرفته شده است و از سطح ماه است.

اما، همانطور که توسط یکی از کاربران X مشاهده شد، در کارت‌های گرافیک AMD، خورشید محلی ناپدید می‌شود. این برای یک بازی که توسط AMD تبلیغ می‌شود مشکل عجیبی است.

اما با توجه به مشکل گزارش شده، ما می‌خواستیم بررسی کنیم و اطمینان حاصل کنیم که این مشکل وجود دارد. همچنین ببینیم آیا این اتفاق بر روی کارت‌های گرافیک دیگر نیز می‌افتد. ما تست‌هایی روی یک RX 7800 XT، RTX 4070 و Arc A770 16GB از همان نقطه ذخیره سازی انجام دادیم.

به طور قطع، دیگر کارت‌های گرافیک به خوبی عمل می‌کنند، اگرچه جالب است که بسته به کارت گرافیک (یا شاید تولید فرآیندی در زمان اجرا)، زمین کمی متفاوت رندر می‌شود. یک جهان کاملاً پویا در پس زمینه در حال اجرا است، بنابراین خورشید و ستارگان در طول زمان جابجا می‌شوند (در محدوده‌های خاصی) و بسیاری از سیاره‌ها و ماه‌ها وجود دارند که در آن‌ها واقعاً چیزی برای دیدن وجود ندارد. با این حال، نحوه‌ عبور خورشیدهای گمشده از تست نشان می‌دهد که شاید این عامل کلیدی در انتشار بازی نبوده است.

همچنین می‌توانید شمارنده‌ FPS را در گوشه بالا و چپ صفحه ببینید. در اینجا، در تنظیمات 1080p  و Ultra (با مقیاس‌بندی 100٪ و رزولوشن پویا خاموش)، کارت گرافیک RX 7800 XT حدود 107 فریم در ثانیه، RTX 4070 حدود 90 فریم در ثانیه و Arc A770 فقط موفق به رسیدن به 38 فریم در ثانیه شد. برای مشاهده‌ی بنچمارک‌های کامل (ابتدایی) مربوط به بازی Starfield، می‌توانید مطالعه کنید.

همچنین این مشکل در هر سیاره‌ای که بازدید می‌کنید، وجود ندارد. به عنوان مثال، دو تصویر بالا نشان می‌دهد که در New Atlantis یک توپ درخشان در آسمان وجود دارد. در این مورد، نمایش بین AMD و انویدیا یکسان است.

با توجه به وضعیت فعلی بازی، مطمئن باشید که در آینده نزدیک درایورها یا یک پچ بازی مشکل ستاره‌های اصلی که در کارت‌های گرافیک AMD از بین می‌روند را رفع خواهند کرد. اما رفع مشکل عملکرد در کارت‌های گرافیک دیگر احتمالاً نیاز به کار بیشتری دارد. شاید فقط باید منتظر حضور مدسازان باشیم، همانطور که در طول زمان برای بسیاری از بازی‌های دیگر بتسدا رخ داد.

اگر هنوز Starfield را خریداری نکرده‌اید، شاید بخواهید کمی صبر کنید. مشکلات دیگری نیز در حال گسترش هستند، مانند دسترسی به حافظه که می‌تواند به عملکرد بازی ضربه بزند. به طور کلی، این یک انتشار معمولی بتسدا است، با یک دنیای بزرگ برای کاوش و تعداد زیادی از اشکالات که در سفر شما همراهتان خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.