رونمایی از HarmonyOS 4 با ظاهری مدرن

کنفرانس توسعه دهندگان Huawei 2023 در حال برگزاری است و بزرگترین اعلامیه روز معرفی HarmonyOS 4 است.

به گزارش تکناک، آخرین نسخه HarmonyOS با بازطراحی بصری بزرگ و گزینه های شخصی سازی جدید هیجان انگیز برای تلفن های هوشمند، تبلت ها و ساعت های هوشمند ارائه می‌شود.

با توجه به وجود بیش از 700 میلیون دستگاه در سراسر جهان در اکوسیستم  HarmonyOS در طیف وسیعی از دستگاه‌ها از جمله گوشی‌های هوشمند، تلویزیون‌ها و خودروها، این سیستم‌عامل به تثبیت جایگاه خود در بازار ادامه می‌دهد.

تجربه HarmonyOS 4 و شخصی‌سازی دستگاه ها

یکی از به روز رسانی های کلیدی HarmonyOS 4، قابلیت شخصی سازی صفحه اصلی است. اکنون کاربران می‌توانند فونت‌های سیستم، رنگ‌ها، ساعت و ابزارک‌ها را بر اساس ترجیحات خود تغییر دهند. این امکان  مجموعه ای از ترکیب ها و گزینه های سفارشی سازی را فراهم می کند و به کاربران امکان شخصی‌سازی واقعی دستگاه های خود را می‌دهد. علاوه بر این، کاربران اکنون می‌توانند با انتخاب ایموجی‌های مورد علاقه خود، تصاویر پس زمینه از ایموجی ایجاد و صفحه‌های اصلی را تنظیم و حس شخصی به آن اضافه کنند.

هوآوی همچنین با معرفی گزینه های متحرک، بسته ایموجی خود را در  HarmonyOS 4 تقویت کرده است. کاربران اکنون قادر به بیان واضح تر احساسات خود از طریق این ایموجی های زنده و پویا هستند. علاوه بر این، ویژگی جدید Panorama Weather به کاربران امکان پیگیری دقیق پیش بینی‌های روزانه از صفحه قفل خود را می‌دهد. با به‌روزرسانی‌های لحظه‌ای در مورد تغییرات آب‌وهوا، کاربران می‌توانند از این تغییرات مطلع شوند و روز خود را بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند.

مرکز اعلان در HarmonyOS 4 نیز تغییرات اساسی دریافت کرده است. کاربران اکنون امکان دسته‌بندی هشدارهای دریافتی بر اساس ترجیحات خود را دارند و امکان سازماندهی بهتر و مدیریت آسان اعلان ها را فراهم می کند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند اعلان‌های برنامه مورد نظر خود را به مرکز اعلان پین کنند و به آنها امکان تعامل مستقیم با اعلان‌ها بدون نیاز به باز کردن برنامه مربوطه را می‌دهد. این کار تجربه کاربر را ساده می کند و در زمان ارزشمند آنها صرفه جویی می کند.

هواوی با الهام از جزیره پویا اپل، پنجره زنده را در HarmonyOS 4 معرفی کرده‌است. برنامه های پشتیبانی شده اکنون هشدارها و اعلان ها را در یک نماد قرص شکل در گوشه صفحه نمایش دستگاه نمایش می دهند.

با یک ضربه ساده، کاربران می توانند پنجره را گسترش دهند و مستقیماً با برنامه تعامل داشته باشند. این ویژگی در گوشی های هوشمند، تبلت ها و ساعت های هوشمند در دسترس است. و از  برنامه‌های شخص اول هواوی و فهرست در حال گسترشی از برنامه‌های شخص ثالث توسعه‌دهندگان پشتیبانی می‌کند.

آزاد‌سازی پتانسیل HarmonyOS 4 و سفارشی سازی زندگی دیجیتال خود

هوآوی همچنین گستره گزینه‌های کارت یا ویجت‌ها را در HarmonyOS 4 گسترش داده است. کاربران اکنون طیف گسترده‌تری از برنامه‌ها و ابزارهای کمکی برای انتخاب دارند و این کارت‌ها در اندازه‌های متفاوتی هستند. کاربران می توانند این کارت ها را در صفحه اصلی خود قرار دهند و دسترسی سریع و راحت به برنامه ها و اطلاعات مورد علاقه خود را فراهم کنند. علاوه بر این، قابلیت کپی در سراسر سیستم، روند انتقال فوق العاده‌ای را برای کاربران با امکان الصاق چندین فایل، متن و تصویر به هم را فراهم می‌کند. و انتقال محتوا بین برنامه‌ها و دستگاه‌های پشتیبانی‌شده HarmonyOS از همیشه آسان‌تر می‌سازد.

ویژگی‌های آن به خودروهای مجهز به سیستم اطلاعات سرگرمی HarmonyOS تعمیم داده شده است. یعنی کاربران اکنون می‌توانند به صورت یکپارچه محتوا را پخش کنند و از برنامه ها بر روی صفحه نمایش ماشین خود با ایجاد یک تجربه متصل و یکپارچه بین دستگاه ها و وسایل نقلیه استفاده کنند.

HarmonyOS 4 با معرفی یک Ark Engine بازسازی شده، ۲۰ درصد عملکرد بهتری ارائه می‌کند و در نتیجه راه‌اندازی سریع‌تر اپلیکیشن‌ها، انیمیشن‌های روان‌تر و کاهش مصرف انرژی را به همراه دارد. علاوه بر این، HarmonyOS 4 چندین بهینه سازی امنیتی، از جمله گزینه‌های بهبود یافته ردیابی مجوز، هشدارهای نصب برنامه، و محدودیت‌های دسترسی سخت‌تر به اطلاعات شخصی را به ارمغان می آورد. این پیشرفت‌ها تجربه کاربری امن‌تر و مطمئن‌تری را تضمین می‌کنند.

نسخه بتای عمومی HarmonyOS 4 از امروز برای طیف وسیعی از 34 دستگاه، از جمله سری‌های محبوب مانند Mate50، P60 و Mate X3 در هواوی در دسترس است. در آینده نزدیک، 35 دستگاه دیگر از جمله سری P40، Mate 30، nova 9 و nova 10 به برنامه بتا اضافه خواهند شد و دسترسی و پذیرش HarmonyOS 4 را بیشتر گسترش می‌دهد.

HarmonyOS 4 با طراحی مجدد بصری اصلی، گزینه‌های شخصی‌سازی پیشرفته، و بهبود عملکرد و ویژگی‌های امنیتی، تجربه کاربری قانع‌کننده و دقیقی را ارائه می‌دهد. هواوی همچنان به نوآوری و تقویت اکوسیستم  HarmonyOS خود با ارائه یک محیط دیجیتالی یکپارچه و به هم پیوسته در دستگاه ها و بخش های مختلف ادامه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.