رونمایی تلویزیون‌های QLED جدید سامسونگ در آستانه CES 2024

تلویزیون‌های QLED

سامسونگ مدل‌های جدید تلویزیون‌های QLED و نمایشگرهای مخصوص سبک زندگی خود را معرفی کرده است که تمامی آن‌ها به ویژگی مشترک «تقویت‌شده با هوش مصنوعی» مجهز هستند.

به‌گزارش تک‌ناک، سامسونگ تلویزیون‌ها و نمایشگرهای جدید خود را در آستانه CES 2024 معرفی کرد. تمرکز اصلی این محصولات روی جنبه‌های هوش مصنوعی است. گفته می‌شود که این تلویزیون‌ها از پردازنده هوش مصنوعی بازطراحی‌شده‌ی سامسونگ، NQ8 AI Gen3، بهره می‌برند که دو برابر سریع‌تر از مدل پیشین خود است.

همچنین، غول فناوری کره‌ای تعداد شبکه‌های عصبی موجود در دستگاه را با افزایش ۸ برابری به 512 رسانده و بهبودهایی نیز در چندین جزء نرم‌افزاری مانند ارتقای کیفیت تصویر و فناوری‌های بهبود‌یافته به‌ارمغان آورده است.

علاوه‌بر‌این، سری Neo QLED سامسونگ با مجموعه‌ای از قابلیت‌های پیشرفته برای بهبود کیفیت تصویر و طراحی عرضه شده است. برخی از این قابلیت‌ها عبارت‌اند از:

  •  8K AI Upscaling Pro: این ویژگی از NQ8 AI Gen3 برای ارتقای محتوای با کیفیت پایین به 8K استفاده و تصاویر را تیز و واضح می‌کند تا در بهترین رزولوشن ممکن نمایش داده شوند.
  • AI Motion Enhancer Pro: این فناوری مشکلات رایج در پخش محتوای ورزشی مانند تحریف توپ را حل می‌کند. با استفاده از NQ8 AI Gen3، این ویژگی به‌طور خودکار نوع ورزش را شناسایی و با یادگیری عمیق، مدل‌های تشخیص توپ مناسب را اعمال می‌کند تا تجربه‌ای واضح و دقیق از مسابقات ورزشی با رزولوشن درخورتوجه ارائه دهد.
  • Real Depth Enhancer Pro: این ویژگی با استفاده از هوش مصنوعی برای کنترل دقیق مینی LEDها، جزئیات عمیق‌تری را به صحنه‌های سریع اضافه می‌کند. با تشخیص نقاط تمرکز طبیعی چشم انسان و برجسته‌سازی آن‌ها، تصاویری واضح‌تر و سه‌بعدی‌تر ارائه می‌دهد.
  • Infinity Air Design: این طراحی مینیمال و شیک با عمق تنها 12.9 میلی‌متر، تجربه‌ای فراگیر با کیفیت تصویر بی‌نقص Neo QLED 8K و صدای برجسته را فراهم می‌کند. طراحی منحصر‌به‌فرد و آینه‌مانند آن تلویزیون را به نظر شناور در محیط می‌آورد و به زیبایی آن می‌افزاید.

سامسونگ با قرار‌دادن هوش مصنوعی به‌عنوان بخش جدایی‌ناپذیر از تلویزیون‌ها و نمایشگرهای سری جدید خود، گام بزرگی برای ادغام فناوری پیشرفته در زندگی روزمره برداشته است. برای پشتیبانی از این تکامل، بهبود‌های درخورتوجهی در اکوسیستم Tizen OS خود اعمال کرده است که این به کاربران امکان می‌دهد تا نمایشگرهای خود را براساس ترجیحات شخصی تنظیم کنند.

سیستم‌عامل جدید با هدف شخصی‌سازی طراحی شده است و به کاربران اجازه می‌دهد تا پروفایل‌هایی را تنظیم کنند که به‌طور دقیق نیازهای آن‌ها را برآورده می‌سازد. با این بهبودها، رابط کاربری سیستم‌عامل نیز ارتقا می‌یابد و کاربران می‌توانند از دسته بی‌سیم Gaming Hub سامسونگ که به‌تازگی معرفی شده است، برای راحتی بیشتر استفاده کنند.

درادامه، سامسونگ با معرفی نازک‌ترین پنل MICRO LED جهان، ابتکاراتش را به سطح دیگری برده است. این پنل که به چشم غیرمسلح مانند تلویزیون شفاف به‌نظر می‌رسد، از تراشه MICRO LED بسیار کوچک استفاده می‌کند که نمایی کامل و بدون درز یا انکسار نور را ارائه می‌دهد.

این طراحی نوآورانه و منحصر‌به‌فرد که به‌نظر می‌رسد گویی از سیاره دیگری آمده است، قطعاً توجه صنعت مصرف‌کننده را به خود جلب خواهد کرد و تحولی بزرگ در فناوری نمایش است. این محصول جدید و متمایز قطعاً با واکنش‌های متفاوتی در صنعت روبه‌رو خواهد شد و جای تماشا دارد که چه تأثیری بر بازار و تجربه مصرف‌کنندگان خواهد گذاشت.

در خاتمه، سامسونگ اعلام کرده است که محصولات سال 2024 خود در سری تلویزیون‌های OLED را با مدل S95D معرفی خواهد کرد که نسخه بهبودیافته‌ای از مدل‌های قبلی، S90D و S85D است. این مدل‌های پیشین در اندازه‌های متنوعی از 42 تا 83 اینچ عرضه شده بودند؛ اما S95D برای امسال فقط در اندازه 77 اینچ موجود خواهد بود. ویژگی برجسته مدل جدید فناوری OLED Glare Free سامسونگ است که با استفاده از پوشش کم‌انعکاس و بهینه‌شده برای OLED، به حفظ دقت رنگ و کیفیت تصویر در هر شرایط نوری و زاویه‌ی دیدی کمک می‌کند.

سامسونگ برنامه‌هایی برای تغییرات در سری نمایشگرهای «برنده جایزه» سبک زندگی خود دارد که هدف آن‌ها علاقه‌مندان صنعت و افرادی هستند که به‌دنبال تجربه‌های نوآورانه و خلاقانه هستند. ازجمله نوآوری‌های این سری نسخه بازطراحی‌شده‌ی The Frame است که برای نمایش آثار هنری طراحی شده است و پیش‌تر استقبال گسترده‌ای از آن شده بود.

علاوه‌بر‌این، پروژه Premiere 8K که دستگاه نمایشی بی‌سیم و قابل‌حمل است و پروژکتور Freestyle نسل دوم که می‌تواند صفحه‌نمایشی به بزرگی 160 اینچ با نسبت صفحه 21:9 ایجاد کند، جزو دیگر محصولات مهم هستند. سامسونگ برای این سال محصولات هیجان‌انگیز دیگری نیز در نظر گرفته است و انتظار می‌رود که محصولات جدید پس از عرضه به بازار با واکنش‌های درخورتوجهی روبه‌رو شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.