رونمایی سونی از هدفون بی سیم WF-1000XM5

سونی از هدفون بی سیم WF-1000XM5 خود رونمایی کرد. این هدفون ها با صدای فراگیر مجازی 360 درجه و ANC باورنکردنی ارائه می‌شوند.

به گزارش تکناک، این هدفون در طول یک سال گذشته یا در جریان شایعات بود و یا مورد کنایه قرار می‌گرفت. اما علاقمندان به عنوان نسل بعدی ایربادز XM4 در سال 2019، مشتاقانه منتظر مشاهده این محصول سونی هستند.

هدفون بی سیم WF-1000XM5 جدید بر کیفیت صدا و حذف نویز تمرکز دارند و دارای دو پردازنده اصلی حذف نویز برتر هستند. علاوه بر این، سونی یک واحد درایور جدید به نام Dynamic Driver X را در پیکربندی آن قرار داده‌است.

هدف سیستم جدید منطقه وسیع‌تری از بازتولید صدا است برای ارائه جزئیات ظریف‌تر در صدا است. همچنین قادر به حذف نویز از منطقه گسترده‌تری از فضا در فرکانس‌های پایین‌تر است. به گفته سونی، مواد به کار رفته در دیافراگم آن نیز برای ایجاد اعوجاج کم تعبیه شده‌است، اگرچه این شرکت جزئیات دقیقی را مشخص نکرده است.

در ترکیب با مواد فیزیکی، HD Noise Cancelling Prover QNe2 و Integrated Processor V2 با هم کار می کنند و صدای 24 بیتی و تقویت آنالوگ “با عملکرد بالا” را پردازش می‌کنند. تقویت آنالوگ بالاتر اساساً نشان دهنده علاقه سونی به بازآفرینی صدا به طور صحیح و ارگانیک به جای اتکا صرف به بازسازی دیجیتال است.

البته، WF-1000XM5s از کدک معروف LDAC سونی استفاده و برای انتقال داده‌های بیشتر پردازش‌شده و تولیدی توسط هدفون‌ها کار می‌کند. هر چه داده های منبع بیشتر باشد، صدا در محصول نهایی بهتر می‌شود. اما این فناوری پیش از این وجود داشته است. مورد جدید ارائه شده در این محصول، DSEE Extreme برنامه هوش مصنوعی ارتقا موسیقی دیجیتال فشرده‌شده در سرویس‌هایی مانند Spotify، Apple Music و YouTube Music برای ارائه صدای بهتر به کاربران از فایل‌های پایین‌رده است.

از نظر فیزیکی، هدفون های WF-1000XM5 شکل خوب و گردی دارند که طراحی آنها را از شکل ترافل مانند XM4 متمایز می‌کند. جلوی شاسی مات و لبه های آن براق است.

این ایربادز‌ها در گوش، ظاهری شبیه گلکسی بادز به خود می‌گیرند. کیس شارژ آن، طراحی گرد و زیبایی دارد و از ابعاد کوچک برای قرار گرفتن در جیب برخوردار است. XM5 به همراه کیس، تا 24 ساعت پخش ارائه می‌دهد. مدت زمان پخش بدون کیس به ۸ ساعت می‌رسد. مدت زمان پخش ارائه شده آن نسبت به دیگر ایربادز‌ها آنقدر متمایز نیست اما قابل ملاحظه است.

کاربران همچنین می‌توانند از طریق برنامه اتصال هدفون سونی، از عملکرد 360 Reality Audio آن استفاده کنند. این ویژگی یک مرحله صدای مجازی را برای غوطه وری بالاتر تنظیم می کند، و این ویژگی تا حدودی جا افتاده است. یکی دیگر از نکات جالب Speak-to-Chat است که هنگام استفاده از هدفون‌ها به کاربران اجازه می‌دهد حین برقراری مکالمه‌های پراکنده‌ موسیقی متوقف شود.

کنترل‌های لمسی روی هدفون‌های سونی WF-1000XM5 در دسترس هستند و سطح شاسی ضربه‌ها را برای مکث، پخش و کنترل‌های حذف نویز حس می‌کند. XM5 شامل کنترل‌های مبنی بر تشخیص ژست سر می‌شود. با تکان دادن سر امکان پذیرش تماس ورودی و رد تماس وجود دارد. این قابلیت آن را به فناوری LinkBuds skin-sense نزدیک می‌کند، اما این ایربادز آن ویژگی دقیق را در خود جای نمی‌دهد.

سونی XM5 را با قابلیت همگام‌سازی سریع و آسان گوگل به عنوان یک ویژگی اضافه ارائه می‌کند. بنابراین این ویژگی این دستگاه را مجهز به دستیار گوگل می‌کند.

به طور کلی، هدفون های سونی WF-1000XM5 جایگزین مناسبی برای XM4 و بسیاری موارد دیگر خواهد بود. در صورتی که سونی بتواند کیفیت صدای مورد انتظار را ارائه دهد، تمام ویژگی‌های دیگر در اولویت بعدی قرار می‌گیرند.

ایربادز WF-1000XM5 اکنون برای پیش‌سفارش در رنگ‌های مشکی یا نقره‌ای از طریق وب‌سایت سونی یا Best Buy با قیمت 299.99 دلار در دسترس است. البته به نظر می‌رسد سونی قصد دارد آن‌ها را به‌زودی به‌طور کامل عرضه کند، زیرا پیش‌سفارش‌ها تا 26 جولای تحویل داده می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.