رویداد جهانی E3 به این زودی ها برگزار نمی شود

به نظر می‌رسد که نمایشگاه بازی های ویدیویی موسوم به E3 در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵هم به شکل حضوری برگزار نخواهد شد.

به گزارش تکناک، E3 مرده است و حداقل تا چند سال دیگر باز نخواهد گشت. طبق گزارش کمیسیون گردشگری شهر لس آنجلس، E3 در سال‌های 2024 و 2025 به این شهر بازنخواهد گشت.

به نظر نمی‌رسد که شهر در انتظار بازگشت رویداد جهانی E3 در سال‌های ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵  باشد. این خبر به نظر برخلاف پیام هایی است که از سوی برگزارکنندگان E3، ReedPop و ESA منتشر شده است. در اوایل امسال ESA (سازمان تجاری که E3 را اداره می کند) اعلام کرد که با ReedPop، شرکت سرگرمی که کنونسیون های طرفداران بزرگی مانند New York Comic-Con و Penny Arcade Expo را اداره می کند، همکاری کرده است تا E3 2023 را برگزار کند.

پس از آنکه ویروس کووید-۱۹ بین سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ این رویدادهای حضوری را متوقف کرد، سال 2023 قرار بر بازگشت بزرگ‌ترین رویداد سال صنعت بازی‌های ویدیویی به صورت حضوری بود.

اما رویداد جهانی E3 سال ۲۰۲۳ لغو شد و کایل مارسدن کیش ، معاون جهانی بازی‌های ReedPop اعلام کرد که دلیل آن برای احترام به ناشران است که در زمان مناسب دموها یا ریل های بازی را در اختیار نداشتند. با این حال، اگر E3 سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ نیز لغو شود، این نشان می دهد که چیز دیگری از بازگشت E3 جلوگیری می کند یا برگزارکنندگان آن در نظر دارند این رویداد را از لس آنجلس منتقل کنند.

علیرغم لغو رویداد جهانی E3 ، رویدادهای دیگر به جای آن در نظر گرفته شده‌اند. هفته گذشته Geoff Keighleyرویداد Summer Game Fest را برگزار کرد که شامل نمایش Xbox و ارائه Starfield بود. در اوایل این ماه، سونی رویداد خود را برای PlayStation برگزار کرد و بازی Spider-Man 2 از Insomniac Games را به نمایش گذاشت. Nintendo و Ubisoft نیز ارائه‌های خود را داشتند و در حال حاضر رویداد Steam به مدت یک هفته‌ برگزار می‌شود.

در اعلامیه رسمی لغو رویداد جهانی E3 2023، اشاره شده بود که ESA و ReedPop روی برگزاری رویدادهای آتی E3 کار خواهند کرد. در ایمیلی به The Verge، ESA نوشت: “ESA درباره E3 سال ۲۰۲۴ (و بعد از آن) در حال مذاکراتی هستند و در حال حاضر هیچ تصمیم نهایی درباره این رویداد گرفته نشده است.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.