دانش بنیان‌ها نیازهای فناورانه صنعت هسته‌ای را تامین می‌کنند

رویداد ارائه نیازهای فناورانه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه تجهیزات صنعت هسته‌ای و کاربرد پرتوها 20 شهریورماه برگزار می‌شود.

به گزارش تک ناک، این رویداد در حوزه‌های مختلف و کاربردی پرتوها در عرصه‌های «کشاورزی»، «پزشکی و سلامت»، «صنعت»، «محیط‌زیست»، «امنیت»، «نفت، گاز، پتروشیمی و پلیمر»، «اکتشاف و معادن»، «محیط‌زیست و آب» برگزار می‌شود تا صنایع نیازهای خود را ارائه کنند و شرکت‌های دانش‌بنیان برای پاسخ به آنها اعلام آمادگی کنند.

استفاده از پرتوهای یون‌ساز و غیر‌یون ساز برای فرآوری و ایجاد تغییر و یا اصلاح در یک ماده را پرتودهی می‌گویند که این کار با هدف خاصی انجام می‌شود.امروزه بهره‌گیری از پرتوهای یون‌ساز برای استفاده در بخش سلامت و بهداشت در کشاورزی، محیط ‌زیست و غیره کاربرد دارد و به طور کلی با استفاده از پرتوهای مختلف می‌توان بار‌میکروبی یک محصول را کم یا استریل و خواص فیزیکی و شیمیایی آن را تغییر داد.

digikala

بنابراین استفاده از پرتو در زندگی انسان حوزه بسیار وسیعی است و بخش‌های مختلف زندگی مردم را پوشش می‌دهد و شاید به جرات بتوان گفت امروزه بدون حضور پرتو انجام خیلی از امور مشکل و شاید امکان‌پذیر نباشد.
این رویداد با حمایت مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط شرکت توسعه کاربرد پرتوها برگزار می‌شود و اهدافی چون «معرفی آخرین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه هسته‌ای و صنعت کاربرد پرتو»، «شناسایی موانع و پیگیری رفع چالش‌های جاری و پیش روی صنایع»، «شناسایی نیازهای گلوگاهی و شبکه‌سازی برای رفع آنها با تکیه بر توان شرکت‌های دانش‌بنیان»، «شناسایی و مستندسازی ابزارهای تسهیل‌گری در بهم‌رسانی صنایع بزرگ و شرکت‌های دانش‌بنیان اعم از مشاوره حقوقی، ارزش‌گذاری، تامین سرمایه و غیره در حوزه فناوری هسته‌ای و کاربرد پرتو» را دنبال می‌کند.
همچنین از دیگر اهداف برگزاری این رویداد می‌توان به «توسعه فناوری‌های نوین و کارآمد حوزه فناوری‌های کاربرد پرتوها در صنعت، پزشکی، کشاورزی، صنایع دارویی و غذایی و سایر»، «ارائه مشاوره و تسهیل در بازاریابی و فروش محصولات در حوزه های مربوط به کاربرد پرتوهای هسته‌ای»، «تسهیل و تسریع اخذ مجوزهای لازم برای شرکت های دانش بنیان در حوزه کاربرد پرتو های هسته‌ای»، «کمک تخصصی به بخش تحقیق و توسعه شرکت های تخصصی دانش‎بنیان فعال در حوزه کاربرد پرتوها»، «ارائه خدمات مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کاربرد پرتو با تخفیفات ویژه» و «تسهیل و تسریع در ارائه خدمات مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کاربرد پرتوهای هسته‌ای» اشاره کرد.
شرکت‌ها می‌توانند 20 شهریورماه در این وبینار شرکت کنند و تا 30 شهریور طرح های ارسالی خود را به آدرس پست الکترونیکیmailto:ceo@iradco.ir بفرستند.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.