رژیم غذایی پرنمک استرس را افزایش می‌دهد

طبق یک مطالعه اخیر محققان دریافتند، رژیم غذایی پر نمک می تواند به تولید و افزایش استرس در افراد مختلف منتهی شود.

طبق یک مطالعه اخیر، رژیم غذایی پر نمک می تواند به تولید و افزایش استرس در افراد مختلف منتهی شود.

به گزارش تک ناک، در آزمایش‌هایی که روی موش‌ها انجام شد، محققان دریافتند که رژیم غذایی پر نمک منجر به افزایش ۷۵ درصدی سطح هورمون استرس می‌شود.

این یافته ها ممکن است باعث بازنگری سیاست های بهداشت عمومی مرتبط با مصرف نمک با هدف کاهش میزان نمک مصرفی در غذاهای فرآوری شده شود.

توصیه می شود که بزرگسالان بیش از 6 گرم نمک در روز مصرف نکنند، اما بیشتر افراد حدود 9 گرم نمک را به طور منظم مصرف می کنند.

رژیم غذایی پر نمک می تواند به افزایش فشار خون کمک کند، که خطر حملات قلبی، سکته مغزی و زوال عقل را افزایش می دهد. در حالی که اثرات آن بر قلب و سیستم گردش خون به خوبی ثابت شده است، اطلاعات کمی در مورد تأثیر رژیم غذایی پر نمک بر رفتار افراد وجود داشت.

برای بررسی این موضوع، کارشناسان دانشگاه ادینبورگ از موش‌هایی که معمولاً رژیم غذایی کم نمکی دارند، استفاده کردند و به آنها غذای پر نمک دادند تا منعکس کننده میزان مصرف معمولی انسان‌ها باشد. آنها دریافتند که نه تنها سطح هورمون استرس در حالت استراحت افزایش می یابد، بلکه پاسخ هورمونی موش ها به استرس محیطی دو برابر موش هایی است که رژیم غذایی معمولی داشتند.

مصرف نمک باعث افزایش فعالیت ژن‌هایی می‌شود که پروتئین‌هایی را در مغز تولید می‌کنند که نحوه واکنش بدن به استرس را کنترل می‌کنند. کارشناسان می گویند مطالعات بیشتری در حال انجام است تا بفهمیم آیا مصرف نمک زیاد منجر به تغییرات رفتاری دیگری مانند اضطراب و پرخاشگری می شود یا خیر.

متیو بیلی، پروفسور فیزیولوژی کلیه در مرکز علوم قلب و عروق دانشگاه ادینبورگ، گفت: ما همان چیزی هستیم که می خوریم و درک اینکه چگونه غذای پر نمک سلامت روان ما را تغییر می دهد، گام مهمی برای بهبود رفاه است. ما می دانیم که خوردن نمک زیاد به قلب، رگ های خونی و کلیه های ما آسیب می رساند. این مطالعه اکنون به ما می گوید که نمک زیاد در غذای ما نیز نحوه مدیریت استرس مغز را تغییر می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.