رکوردشکنی بزرگ محبوب ترین کنسول بازی تاریخ!

کنسول بازی پلی استیشن ۵ با ویژگی‌های انقلابی خود مانند حافظه اس اس دی، دسته دوال سنس و طراحی منحصر به فرد، توانسته است رکوردهای فروش را شکسته و به پرفروش‌ترین کنسول بازی تاریخ در آمریکا تبدیل شود.

به گزارش تکناک، محبوبیت بازی های ویدئویی اخیرا به طور مداوم در حال افزایش است. هر روز افراد بیشتری به آنها علاقه مند می شوند که این مساله در صنعت بازی بسیار تاثیر گذار است.

بدون شک صنعت بازی به یک تجارت بسیار پرسود تبدیل شده است و به این زودی ها قصد فروکشی ندارد. یکی از دلایل محبوبیت روز افزون آنها می‌توان به انتشار بازی‌های جدید به همراه نسخه‌های بازطراحی‌شده بازی‌های قدیمی اشاره کرد.

به عنوان مثال، طبق داده‌های مربوط به فوریه 2023 در ایالات متحده، فروش بازی های ویدیویی به شدت افزایش یافته است. این داده ها نشان دهنده میلیون ها فروش بازی‌ها با عناوین جدید مانند Dead Space و Hogwarts Legacy است. بازی‌های قدیمی‌تر مانند «Last of Us» نیز شاهد افزایش فروش زیادی بودند.

علت اصلی این محبوبیت را به شدت می توان به معرفی کنسول بازی های جدید نیز نسبت داد. کنسول بازی پلی استیشن ۵ پس از معرفی در سال ۲۰۲۰ با مشکل کمبود عرضه مواجه شد و سونی یک ماه پیش در فوریه توانست این مشکل را حل کند. با توجه به وجود تقاضای بسیار برای کنسول PS5، افزایش فروش سریع آنها زیاد عجیب نیست. طبق گزارش Circana، فروش کنسول ها به طور نجومی افزایش یافته است.

کنسول بازی PS5 سونی به طور شگفت‌انگیزی در فروش با تعداد بالا پیشتاز است. در واقع، فروش PS5، به اعداد تاریخی رسیده است. این کنسول بازی به دلیل قابلیت دسترسی و عناوین انحصاری بازی، هر روز صدها طرفدار پیدا می کند.

رکورد فروش جدید کنسول پلی استیشن ۵

رکوردشکنی بزرگ محبوب ترین کنسول بازی تاریخ!

در مقایسه با داده های سال گذشته، فروش سخت افزار بازی های ویدیویی 68 درصد افزایش یافته است و این آمار مربوط به فروش تا ماه مارس است، و میزان هزینه صرف شده برای این سخت افزار، امسال 29 درصد افزایش یافته است. مقدار هزینه صرف‌شده از 687 میلیون دلار به 888 میلیون دلار رسیده است.

به گفته Piscatela از Circana، فروش گسترده PS5 به این رشد قابل توجه کمک کرده است. در ماه فوریه، PS5 پرفروش‌ترین پلتفرم از نظر تعداد واحدها و هزینه صرف شده بود. این کنسول از فروش خود در زمان مشابه در سال گذشته نیز پیشتاز است.

این اعداد نشان می‌دهد اکنون کنسول بازی PS5 پرفروش‌ترین کنسول بازیپلی‌استیشن در تاریخ است. و هنوز هم تقاضای بالایی دارد، بنابراین تعداد آنها همچنان در حال افزایش است.

با توجه به این اعداد، کنسول بازی پلی استیشن ۵ در مسیر رکوردشکنی فراتر از مرزهای سونی است و در حال حاضر، به عنوان کنسولی با بیشترین فروش فصل اول در تاریخ بازی شناخته می‌شود. این اعداد در مقایسه با کنسول های پلی استیشن نیست، و در مقایسه با تمام کنسول هایی تاریخ است.

رکوردداری کنسول پلی استیشن ۵ تا چند سال آینده

با افزایش شایعات مربوط به PS5 Pro آینده، این رکورد می تواند یک رکورد طولانی مدت باشد. PS6 در حال حاضر بسیار دور از بحث است. در حال حاضر، کنسول بازی PS5 نام خود را در کتاب های تاریخ ثبت کرده است و شکستن این رکورد برای هر کنسول دیگری بسیار دشوار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.