ریزش بزرگ کاربران تردز پس از شروع طوفانی

مارک زاکربرگ مدیرعامل متا می‌گوید بیش از نیمی از کاربران تردز تنها چند هفته پس از راه اندازی از استفاده از آن دست کشیده اند.

به گزارش تکناک، بر اساس یک نامه از مارک زاکربرگ ، تردز پس از راه اندازی شاهد کاهش قابل توجه تعداد کاربران است.بر این اساس بیش از نیمی از کاربران تردز در چند هفته پس از عرضه آن، استفاده از این برنامه مبتنی بر متن را متوقف کرده اند.

مارک زاکربرگ گفت در حالی که نرخ حفظ کاربران بر خلاف آن چیزی که انتظار می رفت، کامل نبود او این کاهش را طبیعی دانست و امیدوار است با افزودن ویژگی های بیشتر مانند دسترسی دسکتاپ و جستجو، نرخ حفظ کاربران بهبود یابد.

او افزود: اگر بیش از 100 میلیون نفر ثبت نام کنند، در حالت ایده آل خوب خواهد بود و اگر همه یا حتی نیمی از آنها ماندگار باشند هم قابل قبول است.البته ما هنوز به آنجا نرسیده ایم.

مدیران اکنون بر روی افزایش نرخ حفظ کاربران در تردز تمرکز دارند. کریس کاکس، مدیر اجرایی محصول متا، گفت که آنها در حال بررسی “قلاب های حفظ کاربر” مانند نمایش تردز مهم بر روی اینستاگرام برای ترغیب کاربران به بازگشت به این شبکه اجتماعی هستند.

چالش‌های حفظ کاربران با وجود راه اندازی پرسروصدای تردز و گزارش درآمد بزرگ متا در روز چهارشنبه ، که باعث افزایش 8 درصدی سهام شد چالش مهمی محسوب می شود. در حالی که این افزایش قیمت سهام چشم انداز درامد بیشتری را به سرمایه گذاران نشان می دهد شبکه اجتماعی تردز در هفت روز اول پس از راه اندازی خود بیش از 150 میلیون دانلود (iOS و Google Play به طور مشترک) را ثبت کرد.

در عین حال اطلاعات Similarweb و Sensor Tower نشان می دهند که مشارکت کاربران در برنامه پس از راه اندازی رسمی آن در ابتدای این ماه کاهش یافته است.بر این اساس میزان متوسط زمانی که کاربران آمریکایی در این پلتفرم صرف کرده اند، از 20 دقیقه به حدود 8 دقیقه کاهش یافته است.

کاهش تند کاربران تردز نشان می دهد که متا هنوز با چالش هایی در جذب کاربران فراتر از برنامه های اصلی خود مانند فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ روبرو است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.