زنان نسل X درک یکسانی از افزایش سن ندارند

مطالعات جدید نشان می‌دهد که زنان نسل X که متولدین بین سال های 1965 تا 1980 میلادی هستند، افزایش سن را به هفت روش متمایز تجربه می‌کنند.

به گزارش تکناک، این مطالعه به بررسی درک سن در زنان نسل X می‌پردازد و سعی می‌کند بفهمد آیا آنها پیری را به یکسانی و در یک بازه زمانی مشابه تجربه می‌کنند یا خیر. تمرکز این تحقیق بر پیامدهای موثر برای بازاریابان قرار دارد و به ویژه نقش قابل توجهی که نسل X به عنوان یک جمعیت مصرف‌کننده دارد را در نظر می‌گیرد.

در طی یک دوره سه هفته‌ای و با استفاده از یادداشت‌های روزانه، 19 زن با شرایط زندگی مختلف (با سن بین 41 تا 55 سال) رویدادهای روزانه و مهم مرتبط با سن را ثبت و گزارش کردند.

تحلیل بیش از 250 دفترچه خاطرات، هفت قاب متقاطع و همپوشانی شده، به محققان نشان داد که فرایند پیری شامل عواطف، اعتراض، پذیرش، استتار، مراحل زندگی، نابرابری و ناکارآمدی است.

این چارچوب‌های سنی برای درک پیری، از دیدگاهی که سن را به عنوان یک نگرش می‌بیند، تا لحاظ کردن سن به عنوان یک برچسب تحمیلی فرهنگی کاملاً متغیر است. برخی از شرکت کنندگان، سن تقویمی خود را قبول کردند، در حالی که برخی دیگر از محصولات زیبایی و لباس‌های جذاب برای پنهان کردن سن خود استفاده کردند.

مراقبت از کودکان خردسال یا والدین سالخورده به طور قابل ملاحظه‌ای بر درک شخصی از سن تأثیر می‌گذارد. همچنین، نسل X احساس نابرابری و تبعیض می‌کردند که این نشان می‌دهد در مقایسه با مردان در هر سنی یا زنان جوان‌تر، به طور نسبی خود را کمتر ارزشمند می‌شناسند. در نهایت، برخی از شرکت‌کنندگان اظهار کردند که اغلب سن تقویمی خود را فراموش می‌کنند و این را مرتبط با هویت شخصی خود نمی‌دانند.

شارون گیلولی، سرپرست این مطالعه، اظهار داشت که تعیین سن زنان نسل X به طور متناسب و دقیق بسیار سخت است. این نسل احساس می‌کند که مانند والدین خود،نیازی به تطابق با نقش‌ها و قوانین مربوط به سن و جنسیت ندارد و به همین دلیل همگی پیری را به روش‌های متفاوتی تجربه می‌کنند و به آن پاسخ می‌دهند. برخی از آن‌ها از پیری لذت می‌برند، برخی دیگر همچنان جوان هستند، برای برخی این مرحله زندگی پر از امکانات است، در حالی که برخی دیگر احساس می‌کنند که بار سنگینی از تکالیف خانوادگی بر دوش آنان است.

این تحقیق نشان می‌دهد که بازاریابی برای زنان نسل X چالش خاصی را برای شرکت‌ها ایجاد می‌کند، زیرا هدف‌گذاری سنتی مبتنی بر سن کارساز نیست؛ به‌ویژه که این تحقیق نشان می‌دهد که این چارچوب‌های سنی ممکن است همیشه برای همه این زنان اعمال نشود.

زنان نسل X، با افزایش درآمد، به عنوان یک جمعیت قابل توجه، جامعه هدف جذاب و قابل توجهی شدند. اگرچه این زنان یک گروه هستند که بازاریابان باید همیشه به آن‌ها توجه کنند، اما شواهد نشان می‌دهد که یک مدل زمانی که بر اساس طبقه‌بندی سنی دقیق برای درک آن‌ها از زنان نسل X استفاده کند، مناسب نیست. جمعیت زنان نسل X به عنوان یک هدف متحرک در نظر گرفته می‌شوند و قابلیت پیش‌بینی و پایداری آن‌ها مشخص نیست.

یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که تعمیم یا کلیشه‌سازی مبنی بر زنان نسل X و استفاده از جذابیت‌هایی که با سن مرتبط هستند، یک تهدید عمده برای برندهاست که در معرض خطر دور شدن یا عدم دستیابی به بازار هدف خود قرار می‌گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.