آمریکا برای نظارت بر دریای چین جنوبی رادار می‌سازد

نیروی دریایی آمریکا اخیراً قراردادی را برای ساخت پایه‌های بتن مسلح برای نصب رادار تاکتیکی فرا افق (OTHR) در جمهوری پالائو تصویب کرده است.

نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا اخیراً قراردادی را برای ساخت پایه‌های بتن مسلح برای نصب رادار تاکتیکی فرا افق (OTHR) در جمهوری پالائو تصویب کرده است.

به گزارش تک ناک، جمهوری پالائو مجمع الجزایری متشکل از بیش از 500 جزیره با مساحت 177 مایل مربع (459 کیلومتر مربع) است. این کشور با جمعیتی بیش از 18هزار نفر، بر اساس توافق نامه های انجمن آزاد (COFA) در سال 1994 روابط نظامی با ایالات متحده دارد.

ارتش ایالات متحده از جزایر پالائو برای مجموعه ای از تمرینات نظامی استفاده می کند. در تمرینات سال گذشته سیستم دفاع موشکی پاتریوت، پیشرفته‌ترین تجهیزات دفاع هوایی را در زرادخانه ایالات متحده به نمایش گذاشته شد.

قلمرو جزیره گوام ایالات متحده در حدود 800 مایل (1295 کیلومتر) دورتر از پالائو واقع شده است و نصب یک رادار متحرک تاکتیکی بر فراز افق یا TACMOR در منطقه، توانایی های نظارتی نیروهای آمریکایی را در ناحیه افزایش می دهد.

رادار Over-the-Horizon چگونه کار می کند؟

به طور متعارف، دو نوع OTHR وجود دارد که می توانند مستقر شوند، یک موج آسمانی و یک موج سطحی. هر دو سیستم در دوران جنگ سرد مورد استفاده قرار گرفتند، اما اهمیت خود را برای رادارهای امروزی که در دامنه خود بسیار حساس هستند، از دست دادند.

با تغییر موقعیت‌های ژئوپلیتیکی و پیشرفت‌ها در قابلیت‌های محاسباتی، OTHR قرار است بازگردد زیرا می‌تواند محدودیت‌های برد در رادارهای فعلی را برطرف کند. برد OTHR ها می تواند تا هزاران مایل گسترش یابد، زیرا شامل مجموعه وسیعی از آنتن ها است که در یک منطقه گسترده شده اند و این قابلیت را دارند که تجهیزات انتقال و دریافت از نظر جغرافیایی دور از یکدیگر قرار گیرد.

نوع موج آسمانی رادادر OTHR  آمریکا با تابش امواج رادیویی در یونوسفر کار می کند. امواج رادیویی به منطقه تحت پوشش می روند و پس از اصابت به اهداف خود بر روی زمین به همان اندازه باز می گردند. زاویه برخورد این امواج به یونوسفر محدوده آنها را تعیین می کند. بنابراین، قرارگیری رادار در ارتباط با منطقه تحت پوشش هدف مهم است.

نیروی دریایی آمریکا اخیراً قراردادی را برای ساخت پایه‌های بتن مسلح برای نصب رادار تاکتیکی فرا افق (OTHR) در جمهوری پالائو تصویب کرده است.

موج سطحی OTHR از قابلیت رسانایی آب‌های اقیانوس و توانایی امواج رادیویی برای خم شدن در اطراف انحنای زمین برای اسکن مناطق نسبتا نزدیک‌تر استفاده می‌کند. چنین سیستمی برای ردیابی کشتی ها، هواپیماهای کم پرواز و موشک های کروز شلیک شده در زیر افق رادار مفید است.

The Drive در گزارش خود گفت، دو نوع OTHR با هم می توانند ابزار مؤثری برای نظارت بر مناطق مورد مناقشه برای فعالیت های خصمانه، جستجوی نشانه های موشک ها، کشتی ها و هواپیماهای مافوق صوت و به عنوان یک سیستم هشدار اولیه باشند.

چه زمانی آماده می شود؟

پروژه TACMOR از سال 2017 در حال انجام است و اخیرا اهمیت بیشتری نیز پیدا کرده است زیرا چین به دنبال انعطاف پذیری بیشتر توان نظامی خود در دریای چین جنوبی است علاوه بر این تهدید کره شمالی همچنان در حال افزایش است.

نیروی دریایی ایالات متحده 118 میلیون دلار برای این پروژه اختصاص داده است، که شامل زیرساخت های ارتباطی نیز می شود که داده ها را از OTHR به مرکز کنترل عملیات خارج از محل استقرار رادار منتقل می کند تا مرکز فرماندهی نیروهای ایالات متحده و هم پیمانانش در زمان مقتضی تصمیم لازم را بگیرند.

 

این نوشته در فناوری ارسال شده و با برچسب گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.