ساخت ربات هیبریدی برای کاربردهای نظامی

شرکت Revolute Robotics ربات هیبریدی متحرک مستقل خود را با قابلیت پرواز و حرکت در سطوح ناهموار معرفی کرده است که می تواند به عنوان رباتی برای بازرسی خودکار در حوزه نظامی مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش تکناک،این شرکت در آریزونا، ربات هیبریدی متحرک مستقل خود (HMR) را داخل یک قفس چرخان و کروی ارائه کرده است که می تواند مانند یک مولتیکوپتر پرواز کند یا با استفاده از دو حلقه ژیروسکوپی گیمبال به هر جهتی بچرخد. حرکات این ربات خیلی جالب است.

اسکلت بیرونی سبک وزن HMR می‌تواند تا حدی تغییر شکل دهد که همین مسئله آن را به یک ضربه‌گیر کوچک برای فرود تبدیل می‌کند و همچنین کمک می‌کند تا لوازم الکترونیکی کلیدی را از لرزش بیش از حد جدا نگه دارد، زیرا این توپ همستر روباتیک می تواند در زمین‌های ناهموار غلت بزند، ‌بلغزد و بپرد.

علاوه بر این، قفس خارجی این ربات که یک کره محصور و زیبا است، چهار بال با اندازه مناسب در حالت پرواز ایجاد می‌کند که این یک مزیت امنیتی خوب است که به انجام کار ربات در داخل آن کره اما نزدیک به افراد، کمک می‌کند.

این ربات به گونه‌ای ساخته شده است که به‌طور مستقل کار کند و ترجیح می‌دهد تا جایی که ممکن است غلت بزند، اما از قابلیت پرواز خود برای عبور از موانع یا کمک به چرخش در شیب‌های تند استفاده می‌کند. حالت پرواز باعث سوخت پنج برابری باتری نسبت به حالت غلت زدن می‌شود، بنابراین بهتر است حالت پرواز زمانی که واقعا نیاز است استفاده شود.

این ربات که توسط دو تن از فارغ التحصیل های دانشگاه آریزونا ساخته شده است، تعدادی نمونه اولیه با ظاهری قابل توجه ساخته و در حال آزمایش آن ها است.

این شرکت امیدوار است در ابتدا این ربات را به عنوان یک ربات بازرسی خودکار برای فضاهای محدود به فروش برساند. به عنوان مثال، آن را با دوربین یا یک حسگر قابل تنظیم به لوله های زمینی بفرستد. در این صورت، حالت پرواز به آن امکان می دهد که به راحتی بخش های عمودی لوله را بپیماید، چیزی که ربات های چرخ دار در آن ناکارآمد هستند.

همچنین کمپانی Revolute امیدوار است که آن را به عنوان یک پهپاد امنیت خودکار توسعه داده و به پتانسیل استفاده های نظامی آن بپردازد. هر دو این موارد از قابلیت های این ربات هوشمند استفاده خواهند کرد تا چندین HMR با همکاری یکدیگر بتوانند دیدگاه های متعددی روی یک هدف ارائه دهند.

این ربات در معدن نیز کاربردهای موثری دارد، مانند ارزیابی میل‌های قدیمی‌تر  به منظور یکپارچگی ساختاری، جستجو و نجات، خنثی کردن بمب و یا هر چیزی که ممکن است به جلوگیری از قرار گرفتن انسان ها در موقعیت های خطرناک، کمک کند.

Revolute تا زمان نگارش این متن، حدود 115هزار دلار را از طریق یک کمپین جذب سرمایه گذاری StartEngine جمع آوری کرده است تا HMR را برای استقرار تجاری و تولید تجاری آماده کند.

می توانید نحوه کار HMR  را در ویدیوی زیر بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.