محصول جدید انویدیا برای حل مشکل تأخیر DPC

شرکت انویدیا ادعا می کند که با عرضه درایور جدید GeForce Nvidia، مشکلات تاخیر DPC را برطرف کرده است.

به گزارش تکناک، شرکت انویدیا به تازگی درایور جدیدی را منتشر کرده است که به عنوان یک درایور Game Ready تحت عنوان پشتیبانی از چند بازی جدید معرفی شده است. به خصوص، بازی Portal: Prelude RTX، که پشتیبانی RTX IO را دارد (یک نوع از DirectStorage که گفته شده بر روی کارت های گرافیک غیر از انویدیا نیز کار می کند) و بازی Ratchet & Clank: Rift Apart که نیز از پشتیبانی RTX IO برخوردار است. در کنار بازی ها، این همچنین اولین درایور با پشتیبانی از کارت های سفارشی GeForce RTX 4060 Ti 16GB از شرکت های AIB است. با این حال، باید در یادداشت‌های انتشار (PDF) جستجو کنید تا متوجه شوید که این نسخه درایور مورد انتظار است که در نهایت به مشکلات تأخیر DPC می‌پردازد.

ماه گذشته گزارش دادیم که نماینده امور تضمین کیفیت نرم‌افزاری شرکت انویدیا به نام مانوئل گوزمن اعلام کرد که یک راه حل برای مشکل تأخیر DPC توسعه داده شده است و دارای تأیید کیفی قبل از انتشار است. فراخوانی‌های معوق (DPC) در ویندوز برای وظایف با اولویت بالا طراحی شده‌اند تا کارهای مورد نیاز اما با اولویت پایین‌تر را برای اجرای بعدی به تعویق بیندازند. اگر روال های DPC درایور به درستی نوشته نشوند، کاربر می‌تواند نشانه‌هایی مانند کندی، پرش و خطاهای مشابه در ویدئو و صدا را مشاهده کند. کاربرانی که مطمئن نیستند که آیا تحت تأثیر قرار دارند یا خیر، می‌توانند ابزار Latencymon را اجرا کنند تا اعداد خود را بررسی کنند؛ مقادیر کوچکتر بهتر هستند.

در درایور 536.67 WHQL انویدیا، در یادداشت ها منتشر شده است که دو باگ رفع شده است؛ یکی از آن‌ها مربوط به برنامه Freestyle بود که باعث کرش در برخی بازی ها می‌شد و دیگری برای رفع مشکل تأخیر DPC. همانطور که در تصویر اسکرین‌شات می‌بینید، انویدیا اطلاعات زیادی درباره رفع مشکل ارائه نمی‌دهد، فقط اینکه استفاده از درایور جدید باید افزایش تأخیر DPC مشاهده شده در Latencymon برای کارت‌های گرافیک Ampere [3952556] را از بین ببرد. این شماره مرجع به مسئله مطرح شده در مورد مشکلات شناخته شده در سال گذشته اشاره دارد.

ماه گذشته اشاره کردیم که ارزش رفع مشکل انویدیا را تنها می‌توان با آزمایش انبوهی از کاربران و رضایت از آن نشان داد. تا به حال (چند ساعت پس از انتشار) نشانه‌ها 100درصد مثبت نیستند. باید یادداشت کرد که مانوئل گوزمن با دو کاربر چت کرده است که از مزایای درایور جدید استفاده نکرده‌اند. در زمان نوشتن این متن، به نظر می‌رسد که برای تأیید رفع مشکل، باید آزمایش‌های مستقل بیشتری انجام شود و شاید برای رفع دلیل اصلی مشکل، کار بیشتری لازم باشد.

نکات درایور Nvidia 536.67

در این درایور، انویدیا می‌گوید که بازی‌های جدید زیر برای کاربران GeForce بهینه‌سازی شده‌اند:

  • Portal: Prelude RTX، یک مد رایگان کاملاً ردیابی اشعه شده با گرافیکی path-traced، DLSS 3، Reflex و RTX IO
  • Ratchet & Clank: Rift Apart با DLSS 3، ردیابی اشعه پیشرفته، Reflex و RTX IO
  • Remnant II از Gunfire Games با DLSS 2

 

علاوه بر این، سه صفحه‌نمایش جدید G-Sync Compatible اعتبارسنجی شده‌اند، از جمله مانیتور 48 اینچی Panasonic 48MZ1800 OLED 4K بسیار خواستنی. هفت بازی جدید دارای پیکربندی تنظیمات بهینه GeForce Experience از جمله BattleBit Remastered هستند.

آخرین مورد این است که درایور جدید از مدل‌های 16GB جدید کارت گرافیک GeForce RTX 4060 Ti از شرکت‌های AIB پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید بیشتر در مورد این درایور جدید از طریق یادداشت‌های منتشرشده رسمی یا وبلاگ GeForce (مربوط به لینک بالا) بخوانید. همچنین می‌توانید درایور را از سایت GeForce دانلود کنید یا از طریق GeForce Experience این درایور جدید را به صورت خودکار دانلود و نصب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.