ساخت مدل سه بعدی بدن با یک فناوری پوشیدنی جدید

فناوری پوشیدنی قادر است معیارهای مختلف سلامت انسان را ردیابی کند و همیشه در حال توسعه دادن برای بهبود عملکرد است.مدل سه بعدی بدن

فناوری پوشیدنی قادر است معیارهای مختلف سلامت انسان را ردیابی کند و همیشه در حال توسعه دادن برای بهبود عملکرد است.

به گزارش تکناک،تحقیقات جدید نشان می دهد که چگونه این فناوری می تواند بازخوردی سریع در مورد وضعیت و مکانیک بدن داشته باشد.

یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه کرنل این قابلیت را در یک سیستم دوربین جدید برای مچ دست نشان دادند .آنها امیدوار هستند این تکنولوژی در ساعت‌های هوشمند آینده کار کند.

این سیستم که BodyTrak نام دارد و از همان آزمایشگاهی می آید که یک فناوری پوشیدنی ردیابی چهره در اوایل سال جاری میلادی در آن ساخته شد که می تواند حالات چهره را در یک آواتار دیجیتال از طریق سونار بازسازی کند.

این بار، گروه از یک دوربین RGB کوچک و یک هوش مصنوعی سفارشی برای ساخت مدل‌هایی از کل بدنه استفاده کردند.

digikala

این دوربین روی مچ دست بسته می‌شود و تصاویر اساسی از بخشهای مختلف بدن در حال حرکت را به یک شبکه عصبی عمیق رله می‌کند.  این شبکه برای تبدیل این قطعات به تصاویر بدن که مجددا به صورت مجازی خلق میشوند برنامه ریزی شده است. این فناوری بلادرنگ کار می کند و جای خالی تصاویر دوربین را برای ساخت مدل های سه بعدی بدن در 14 حالت مختلف پر می کند.

محققان پتانسیل سیستم BodyTrack آن را با کمک 9 شرکت‌کننده نشان دادند که در حین انجام فعالیت‌های روزمره مانند پیاده‌روی، نشستن یا ورزش از دوربین استفاده می‌کردند. با استفاده از دوربین تکی که روی مچ و به سمت بدنه قرار داشت، سیستم قادر به ساخت مدل های کامل با میانگین خطای موقعیت 6.9 سانتی متری (2.7 اینچ) بود.

هیون چول لیم نویسنده اصلی این تحقیق، گفت: تحقیقات ما نشان می‌دهد که برای حس کردن بدن، نیازی نیست فریم‌های بدنمان کاملاً در دید دوربین باشد. اگر بتوانیم فقط بخشی از بدنمان را بگیریم، این اطلاعات زیادی برای بازسازی کل بدن کامل فراهم می کند.

این فناوری ساخت مدل سه بعدی بدن می‌تواند در نسل بعدی سیستم‌های ضبط حرکت، که به طور سنتی شامل تجهیزات گران قیمت برای ردیابی مکانیک پیچیده اجسام متحرک است، پتانسیل داشته باشد. این تیم تصور می‌کند که از آن در ساعت‌های هوشمند نیز استفاده می‌شود، جایی که می‌تواند موقعیت بدن را در حین فعالیت بدنی به سرعت ردیابی کند. آن‌ها خاطرنشان می‌کنند که این هنوز راه حل اصلی نیست زیرا ساعت‌های هوشمند کنونی دوربین‌ها و سخت‌افزار لازم را برای انجام سنجش کامل بدن ندارند. با این حال، آنها در مورد پتانسیل هیجان زده هستند.

چنگ ژانگ نویسنده ارشد این مقاله گفت: از آنجایی که ساعت‌های هوشمند از قبل دارای دوربین هستند، فناوری مانند BodyTrak می‌تواند وضعیت کاربر را درک کند و بازخورد آن را در لحظه ارائه دهد. این کار مفید ومقرون به صرفه است، علاوه بر این دامنه حرکت کاربر را محدود نمی کند.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.