ساخت کوادکوپتر تاشو با قابلیت پرتاب موشکی

در سال‌های اخیر، چند پهپاد با بال تاشو دیده‌ایم که می‌توانند به سرعت و به راحتی از یک لوله پرتاب شوند. UAS (سیستم هواپیمای بدون سرنشین) تاکتیکی WASP M4-TL از همین مفهوم استفاده می کند و آن را در یک کوادکوپتر تاشو با مشخصات نظامی به کار می برد.

به گزارش تکناک، WASP که توسط شرکت انگلیسی ISS Aerospace توسعه یافته است، در حال حاضر به شکل نمونه اولیه کاربردی وجود دارد.

هنگامی که از آن استفاده نمی شود، با چهار بازوی پروانه ای که در داخل بدنه استوانه ای آن تا شده اند، حمل می شود. این بدنه به نوبه خود در یک موشک انداز قابل حمل بارگیری می شود که می تواند به صورت فیزیکی توسط یک فرد هدایت شود، یا اگر بر روی کشتی، وسیله نقلیه زمینی یا مکان دیگری نصب شود، می توان از راه دور آن را اداره کرد.

در هر صورت، هنگامی که پرتابگر فعال می شود، WASP از طریق یک موتور موشک قابل تعویض در دم به سمت بالا شلیک می کند و از آن خارج می شود. سپس بازوهای آن از طرفین بیرون می‌روند و به آن اجازه می‌دهند تا به پروازهای معمولی ادامه دهد.

به گفته این شرکت، این هواپیما می تواند در کمتر از سه ثانیه برای استفاده آماده شود. این پهپاد برای استفاده در سناریوهایی در نظر گرفته شده است که در آن زمان برای باز کردن و کالیبره کردن یک پهپاد معمولی چند روتوری وجود ندارد. کاربردهای احتمالی شامل شناسایی، از کار انداختن پهپادهای دشمن یا تحویل فوری تجهیزات پزشکی است.

WASP مجهز به یک دوربین الکترواپتیکال/مادون قرمز مجهز به گیمبال با فاصله یاب است، به علاوه دارای یک سیستم بار ماژولار است که می تواند تا 1.5 کیلوگرم (3.3 پوند) محموله را بارگیری کند. ادعا می شود که یک بار شارژ باتری حرارتی آن برای 20 دقیقه پرواز در صورت حمل بار کامل یا 30 دقیقه در صورت خالی بودن مناسب است.

طبق گزارش‌ها، وزن کل پهپاد به 4 کیلوگرم می‌رسد و در حالت جمع شده، 550 میلی‌متر طول در 138 میلی‌متر عرض دارد.

این هواپیما در نمایشگاه DSEI (تجهیزات بین المللی دفاع و امنیتی) در لندن در اواخر این ماه به نمایش گذاشته خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.