سازنده اپل واچ متهم به نژادپرستی شد

اپل در حال حاضر درگیر دفاع از یک دادخواست جمعی علیه سازنده اپل واچ به دلیل تعصب نژادی , نژادپرستی است.

اپل در حال حاضر درگیر دفاع از یک دادخواست جمعی علیه سازنده اپل واچ به دلیل تعصب نژادی , نژادپرستی است.

به گزارش تکناک، این شکایت در منطقه جنوبی نیویورک تنظیم شده است و ادعا می‌کند سنسور سنجش اکسیژن خون در اپل واچ دارای تعصب نژادی علیه کاربران با پوست تیره است.

این سنسور میزان اشباع اکسیژن خون را اندازه گیری می کند. اگر اندازه گیری نتیجه اشباع اکسیژن 95درصد تا 100درصد را نشان داد، به معنی سطح اکسیژن خون طبیعی است و هر چیزی کمتر از آن غیر طبیعی تلقی می شود.

این ویژگی از سال 2020 با سری 6 در اپل واچ وجود داشته است. همانطور که اپل قبلا تایید کرده بود، کاربران اپل واچ سری 6 یا مدل های بالاتر امکان اندازه گیری سطح اکسیژن خون از مچ دست خود را دارند. این به کاربران بینشی در مورد سلامت کلی آنها می دهد.

به گزارش نیویورک پست، شاکی اصلی پرونده، الکس مورالس از نیویورک، ساعت خود را بین سال‌های 2020 تا 2021 و طبق ادعای وی با علم بر امکان اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون خود خریداری کرده است. او معتقد است این ویژگی با توجه به رنگ پوست کار می کند.

مورالس گفت: انتظار سوگیری و نقص در اکسیژن‌سنجی ضربان در این محصول به دلیل رنگ پوست را نداشتم. این ساعت با قیمتی کمتر از 400 دلار فروخته می‌شود، و ارزیابی آن بر اساس رنگ پوست نادرست و گمراه‌کننده است.

مورالس در شکایت خود تبدیل این شکایت به یک دادخواست جمعی به‌منظور پوشش همه کاربران نیویورک را پیشنهاد کرد و گفت این شکایت باید همه نیویورکی‌هایی که تا زمان رسیدگی به این پرونده اپل واچ خریداری کرده‌اند را پوشش دهد. او همچنین می‌خواهد این دادخواست همه کاربران واجد شرایط در ایالات داکوتای شمالی، وایومینگ، آیداهو، آلاسکا، آیووا، می سی سی پی، آرکانزاس، کارولینای شمالی و یوتا را پوشش دهد.

از طرفی به گفته اپل، سنسور سنجش اکسیژن خون اپل واچ برای مصارف پزشکی در نظر گرفته نشده است و برای تشخیص فردی و مشاوره پزشکی قابل استفاده نیست و تنها برای اهداف کلی سلامت و تناسب اندام در نظر گرفته شده است.

این نوشته در گجت ارسال شده و با برچسب گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.