سامسونگ حافظه SSD با ظرفیت 4 ترابایتی عرضه می کند

بسیاری از علاقه‌مندان از حافظه‌ های SSD سامسونگ رضایت دارند و در بین سازندگان کامپیوتر، درایوهای محصولات مجموعه Pro شرکت بسیار محبوب هستند.

به گزارش تکناک، حافظه SSD جدید آن‌ها با نام 990 Pro که قبلاً در اوایل امسال بررسی کرده بودیم و به آن امتیاز بالایی داده بودیم، به زودی با ارائه گزینه‌ی ذخیره‌سازی 4 ترابایتی به سطح بعدی خواهد رفت. این گزینه در ماه آینده با قیمت 345 دلار عرضه خواهد شد.

به عنوان توضیحاتی، گزینه 2 ترابایتی در حال حاضر با قیمت 149.99 دلار در آمازون آمریکا موجود است. قیمت 2 ترابایتی در مقایسه، کاملاً منطقی است و اگر در کامپیوتر خود اسلات‌های کافی داشته باشید، داشتن دو گزینه 2 ترابایتی بهتر از یک گزینه 4 ترابایتی به نظر می‌رسد. داشتن یک حافظه SSD در مدیریت آسانتر است و حافظه بزرگتر به طور کلی ممکن است عملکرد کمی بهتری داشته باشد.

با افزایش سریع نیاز به فضای ذخیره‌سازی، داشتن حافظه سریع و بسیار بزرگ تفاوتی را ایجاد می‌کند. به غیر از این موضوع، این موارد به سیستم شما و عملکرد آن در بسیاری از وظایف کمک می‌کنند. از زمان بالا بردن سریع‌تر راه‌اندازی تا کپی کردن سریع‌تر فایل‌های بزرگ و حتی کاهش زمان بارگذاری در بازی‌های ویدیویی، حافظه سریع، یک جزء مهم است که ارزش خرج کردن مقدار مناسبی پول را دارد.

مهم است به خاطر داشته باشید که حافظه SSD سامسونگ 990 Pro هنوز یک درایو PCIe Gen 4 است که یک مشخصه در پایان عمر خود قرار دارد. در حال حاضر در حال انتقال به PCIe Gen 5 هستیم. قیمت‌ها برای درایوهای Gen 5 در حال حاضر بالا است و سامسونگ هنوز این مشخصه را در دسترس ندارد.

اگر می‌خواهید پولی را برای PCIe 5 خرج کنید، به خاطر داشته باشید که مادربرد شما نیز باید این مشخصه را پشتیبانی کند. ما چندین مادربرد AMD و Intel با پشتیبانی از PCIe 5 را پوشش داده‌ایم. بیشتر آن‌ها اکنون چندین اسلات M.2 SSD نیز دارند.

در حال حاضر، درایوهای PCIe Gen 4 ارزشمندترین گزینه هستند و برای بیشتر وظایف و بهترین بازی‌های کامپیوتری به اندازه کافی سریع هستند. سامسونگ ما را در این مورد پوشش داده است و به عنوان یکی از بهترین‌ها در این زمینه شناخته می‌شود.

مجموعه بهترین درایوهای SSD که در اینجا آورده شده است، شامل سامسونگ است. این معامله فوق‌العاده در مورد نسل قبلی حافظه SSD سامسونگ 980 Pro با ظرفیت 1 ترابایت هم یک گزینه خوب برای کسانی است که به دنبال یک حافظه SSD هستند.

حافظه‌ی SSD سامسونگ  990 Pro با ظرفیت 4 ترابایت در ماه آینده از طریق فروشگاه‌های مختلف و سایت سامسونگ (Samsung.com) در دسترس خواهد بود.

Samsung 990 Pro یک بهبود قابل توجه نسبت به نسل قبلی درایو جامد  980 Pro است. این درایو جامد مزایایی مانند پشتیبانی از PCIe Gen 4 و کنترلر جدیدی را ارائه می‌دهد که بهبود سرعت کلی، مدیریت مصرف برق و بهره‌وری و مدیریت حرارت بهتر را امکان‌پذیر می‌سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.