سامسونگ در تولید GPU خودکفا می شود

بر اساس شایعات، سامسونگ در حال تولید GPU موبایل اختصاصی خود است و به همکاری با AMD پایان می دهد.

به گزارش تکناک، همکاری بین سامسونگ و AMD سه سال پیش آغاز شد، زمانی که سامسونگ با AMD همکاری کرد تا گرافیک RDNA2 را به چیپ‌های Exynos خود بیاورد.

Exynos 2200 در سری گلکسی S22 که در اوایل سال ۲۰۲۲ معرفی شد، اولین پردازنده هوشمند سامسونگ بود که دارای GPU Samsung Xclipse است که توسط معماری RDNA 2 AMD تامین می‌شد.

در آوریل، دو شرکت اعلام کردند که قصد دارند برای ارائه گرافیک با کیفیت بالا به تعداد بیشتری از گوشی‌های هوشمند به همکاری ادامه دهند. با این حال، شایعه‌ای جدید نشان می‌دهد که سامسونگ ممکن است در حال پایان دادن به همکاری خود با AMD باشد.

بر اساس شایعه، تیم System LSI سامسونگ در حال بررسی توسعه دادن GPU موبایل داخلی به جای ادامه وابستگی به AMD است. System LSI بخشی از شرکت سامسونگ الکترونیک است که مسئولیت تولید چیپ‌های Exynos را بر عهده دارد.

تا سال ۲۰۲۵، این شرکت قصد دارد توانمندی‌های توسعه داخلی خود را در حوزه هوش مصنوعی، خودرو، حسگرهای دوربین ISOCELL و گرافیک تقویت کند. این امر به سامسونگ اجازه می‌دهد که کنترل کاملی را بر طراحی اجزای مهم پردازنده‌های گرافیکی داشته باشد.

اگر این اطلاعات درست باشد، این بدان معناست که پردازنده‌های Exynos آینده به جای معماری AMD می‌توانند دارای یک GPU سامسونگ باشند.

در حال حاضر، Exynos 2400 که انتظار می‌رود در سال آینده عرضه شود، هنوز بر اساس شایعات از GPU بهبود یافته مبتنی بر AMD استفاده خواهد کرد و عملکرد گرافیکی دو برابری را ارائه خواهد کرد. با این حال، چشم‌انداز بلندمدت همکاری سامسونگ و AMD در حال حاضر نامعلوم است.

به گفته شایعات، از سوی دیگر، سامسونگ قصد دارد پردازنده Exynos 2400 را در مناطق آسیا، آفریقا و اروپا استفاده کند، در حالی که نسخه کانادا، چین و آمریکا از سری گلکسی S24 با پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 عرضه خواهد شد.

این شرکت کره‌ای هنوز این شایعات را تأیید یا رد نکرده است. در حال حاضر، همکاری با AMD برای چیپ‌های سال ۲۰۲۳ مانند Exynos 2400 همچنان وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.