سامسونگ رکورد جهانی سرعت دانلود را شکست

آیفون 14 پرو مکس هنگام عرضه در پاییز گذشته، بالاتر از رقبای سنتی خود رکورد جهانی سرعت دانلود را از آن خود کرد با این حال طبق آخرین گزارش ها سرعت دانلود گلکسی زد فولد 4 سامسونگ از این برند اپل پیشی گرفته است.

به گزارش تکناک، Ookla  آخرین گزارش عملکرد تلفن همراه خود را با مقایسه سرعت دانلود و آپلود، ثبات، دسترسی و موارد دیگر اپراتورهای اصلی ایالات متحده آمریکا منتشر کرد.

یکی از مقایسه‌های جالب این آزمایش، نگاهی به نحوه تاثیر محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند بر سرعت دانلود/آپلود و تأخیر یکدیگر در ایالات متحده در فصل چهارم سال است.

با وجود صدرنشینی آیفون 14 پرو مکس در فصل سوم در رده‌بندی سرعت با میانگین سرعت دانلود 147 مگابیت در ثانیه و سرعت آپلود 17 مگابیت در ثانیه، در آزمایشات جدید Ookla، این جدول تغییر کرده است.

گلکسی زد فولد 4 سامسونگ با سرعت متوسط ​​دانلود 147.24 مگابیت بر ثانیه مقام اول را به خود اختصاص داد و پیکسل 7 پرو گوگل با سرعت 137.11 مگابیت در ثانیه در رتبه دوم قرار گرفت.

آیفون 14 پرو مکس با سرعت 133.84 و 14 پرو با سرعت 130.14 مگابیت در ثانیه در جایگاه سوم قرار گرفتند. سرعت آپلود و تأخیر آنها بسیار به یکدیگر نزدیک بود اما پیکسل 7 پرو با سرعت 15.53 مگابیت در ثانیه برای آپلود و 50 میلی ثانیه تأخیر از آنها پیشی گرفت.

یکی دیگر از نتایج جالب برتری میانگین سرعت دانلود گوشی های هوشمند سامسونگ ​​در مقایسه با تمام آیفون ها به اندازه حدود 7 مگابیت بر ثانیه بود.

نکته جالب در مورد شکست آیفون 14 پرو مکس، برنده شدن گلکسی زد فولد ۴ سامسونگ با عملکرد مشابه مشاهده شده در 14 پرو مکس در فصل سوم بود.

شواهد نشان‌دهنده کاهش سرعت متوسط ​​دانلود آیفون 14 پرو مکس از 147 به 133 مگابیت در ثانیه بود و در نتیجه منجر به تصرف جایگاه اول و دوم توسط زد فولد ۴ و پیکسل۷ پرو شد.

با توجه به مشاهده عملکرد آیفون 14 پرو مکس پیش‌ از این با سرعتی به اندازه این دو گوشی هوشمند اندرویدی، علت این کاهش سرعت احتمالا به دلیل ارائه گوشی هوشمند 14 پرو مکس در مناطق بیشتر با پوشش کمتر اپراتور به مشتریان در فاصله فصل سوم و چهارم است.

یعنی، در زمان عرضه، ممکن است نسبت کاربران آیفون 14 پرو مکس در مناطق مترو بیشتر بوده و موجب ارائه سرعت دانلود بیشتر در فصل سوم پیش از کاهش آن در فصل چهارم شده با‌شد.

در هر صورت، همه گوشی های هوشمند برتر اپل، سامسونگ و گوگل در تست Ookla از سرعت دانلود قوی با عملکرد متوسط ​​بین 125 تا 147 مگابیت بر ثانیه برخوردارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.