سرطان ریه با شناسایی یک ژن جدید درمان می‌شود

دانشمندان دانشگاه نورث وسترن ژن جدیدی را شناسایی کرده اند که مسئول ایجاد یک زیرگروه تهاجمی از سرطان ریه با عنوان “سلول کوچک” است.

دانشمندان دانشگاه نورث وسترن ژن جدیدی را شناسایی کرده اند که مسئول ایجاد یک زیرگروه تهاجمی از سرطان ریه با عنوان “سلول کوچک” است.

به گزارش تک ناک، این تحقیق به تفصیل این نوع فرعی و آنچه را که می توان برای پیشبرد گزینه های درمانی بیشتر برای این بیماری انجام داد، شرح می دهد.
زیرگروه تهاجمی این سرطان زیرگروه P نامیده می شود و در حال حاضر هیچ درمان یا درمان موثری ندارد. متأسفانه بسیاری از بیماران و خانواده هایشان متوجه می شوند گزینه های درمانی محدودی برای سرطان ریه سلول کوچک وجود دارد.
لو وانگ، استادیار بیوشیمی و ژنتیک مولکولی در دانشکده پزشکی فاینبرگ دانشگاه نورث وسترن، می‌گوید: این نوع سرطان در برابر بسیاری از داروها مقاوم است و مطالعات زیادی روی درمان آن متمرکز نیست. با شناسایی این ژن مهم، ما اکنون هدف دارویی بسیار خوبی برای درمان این بیماری داریم.
فقدان گزینه های درمانی
وانگ به مشکل در توضیح عدم درمان موثر برای این سرطان خاص اشاره کرد. وانگ گفت: این برای بیماران و خانواده های آنها ویرانگر است. اما این هدف ژنی جدید می تواند روزنه امیدی ایجاد کند.


مسئله بزرگتر این است که درمان برای چندین سال بدون تغییر باقی مانده است. بسیاری از خانواده ها عمدتاً برای مراقبت های پزشکی به شیمی درمانی متکی هستند. با انجام این کار، اغلب اوقات بیماران نوعی مقاومت به شیمی درمانی یا شکست در پاسخ به دارو ایجاد می شود که باعث گسترش سرطان می شود.

وانگ اظهار داشت که مقاومت دارویی سرطان در برابر شیمی درمانی سرطان ریه سلول کوچک می تواند بر اثربخشی کلی گزینه های درمانی محدود در دسترس تاثیر بگذارد و منجر به عود کردن مجدد سرطان شود.

آمار سرطان ریه
علیرغم اینکه سرطان ریه سومین سرطان شایع در ایالات متحده است،اما این بیماری علت اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان در ایالات متحده است، طبق گزارش انجمن سرطان آمریکا، تنها برای امسال 131880 مرگ ناشی از سرطان ریه پیش بینی شده است.


اگرچه پیشرفت‌هایی در فناوری، پزشکی و غربالگری‌های بهبود یافته برای سرطان ریه وجود دارد، اما اغلب در مراحل پایانی زمانی که رشد تومور هنوز وجود دارد این سرطان تازه تشخیص داده می‌شود و گزینه‌های درمانی را با تشخیص بیماری در مراحل پایانی دشوار می‌کند.
برای درمان این سرطان و هر سرطان دیگری بسیار مهم است که زودتر از گسترش تومورها ابتلا به بیماری تشخیص داده شود مبتلا شوند. در این شکل تهاجمی از سرطان ریه هفتاد درصد از موارد ابتلا در مراحل پایانی تشخیص داده می شوند.

استفاده از غربالگری CRISPR برای کشف و حذف ژن
محققان ژنی را یافتند که برای زنده ماندن و رشد این تومور از سرطان ریه ضروری است. این تیم از شیوه غربالگری CRISPR در سطح ژنوم برای یافتن ژن خاص و شناسایی آن استفاده کردند. زمانی که وانگ و تیمش توانستند ژن خاص را مشخص کنند، موفق شدند آن را در سلول‌های کوچک سرطان ریه در شرایط آزمایشگاهی و در موش حذف کنند.

ایجاد درمانی برای از بین بردن سلول های سرطانی
زمانی که این ژن ها حذف شدند، سلول های سرطانی قادر به زنده ماندن نبودند و از بین رفتند. این مطالعه ثابت می کند که بخشی از فرآیند اولیه ایجاد دارویی است که احتمالاً می تواند همین کار را انجام دهد و سلول های سرطانی خاص را از بین ببرد. محققان قصد دارند دارویی برای اختلال در عملکرد ژن برای درمان این زیرگروه سرطان ریه در بیماران بسازند.
این ژن بر اساس عملکردهای نوآورانه گزارش شده در این تحقیق ، توسط تیم POU2AF2 نامگذاری شده است.
هدف این مطالعه ایجاد روشی برای تشخیص ابتلا به این زیرگروه سرطان ریه سلول کوچک در مراحل اولیه و در نهایت یافتن گزینه های درمانی بیشتر برای این بیماری است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.