سریع ترین خودروی الکتریکی جهان رونمایی شد

لوتوس سریع ترین خودروی الکتریکی جهان ،Emeya مدل سال 2024 را معرفی کرد که یک سدان چهار در با قدرت نزدیک به 1000 اسب بخار است و میل شدیدی برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت کمتر از سه ثانیه را دارد.

به گزارش تکناک، لوتوس ادعا می‌کند که این خودرو یکی از سریع‌ترین GT‌های جهان است اما قبل از موافقت با این ادعا، ابتدا باید آزمایش‌های بی‌طرفانه‌ای را ببینیم. با این حال، Emeya سریع به نظر می رسد، با حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 2.8 ثانیه. انتظار می رود زمانی که Emeya در اوایل سال 2024 تولید شود، با دیگر خودروهای اسپرت لوکس مانند آئودی E-tron GT و پورشه تایکان رقابت کند.

لوتوس بسیاری از مشخصات، مانند ظرفیت یا برد باتری را فاش نکرد. این شرکت اعلام کرد که انتظار می‌رود Emeya به‌طور کلی شبیه اولین خودروی الکتریکی لوتوس، Eletre SUV باشد، که حدود 310 مایل برد تخمینی EPA داشت. انتظار می رود اطلاعات بیشتر در سه ماهه چهارم سال جاری منتشر شود.

این خودرو احتمالاً دارای یک بسته باتری است که با توجه به راه اندازی دو موتوره آن، بیش از 100 کیلووات ساعت قدرت قابل استفاده دارد. لوتوس می گوید این خودرو می تواند تا 350 کیلووات شارژ سریع DC را بپذیرد و تقریباً با پنج دقیقه شارژ، مسافت 93 مایل را پر کند.

انتظار می رود پیشرانه این خودرو تا 905 اسب بخار قدرت و 985 نیوتن متر گشتاور تولید کند. همچنین، طراحی آیرودینامیکی به منظور افزایش برد و بهبود کارایی و هندلینگ به کار رفته است. یک دیفیوزر فعال عقب از تاریخچه طولانی طراحی اسپورت این شرکت الهام گرفته شده است، به جریان هوا در زیر خودرو کمک می کند.

لوتوس می‌گوید، در مورد جریان هوا، یک اسپویلر واقعی با عرض 296 میلی‌متر (بیش از 100 میلی‌متر عریض‌تر از آنچه در Eletre بود) نیروی رو به پایین بیش از 215 کیلوگرم را ارائه می‌دهد. این ترکیب با دیفیوزر فعال عقب، هندلینگ بسیار پایداری را در سرعت‌های بالاتر ایجاد می‌کند و لوتوس به وضوح مشتریان خود را به مشارکت در این تجربه تشویق می‌کند.

لوتوس، که متعلق به جیلی چین است، در حال ابداع مجدد خود برای تطبیق با عصر خودرو های برقی است. Emeya دومین خودرو از سه خودروی برقی جدیدی خواهد بود که لوتوس قصد دارد طی چهار سال آینده عرضه کند، از جمله یک خودروی اسپرت (natch)، یک سدان کوپه و یک SUV. شاسی بلند کراس اوور Eletre سال گذشته با ظرفیت باتری بیش از 100 کیلووات ساعت و قدرت 600 اسب بخار رسما معرفی شد.

تغییر به سمت الکتریکی شدن برای بهبود اعداد فروش خودرو های پرچمدار لوتوس طراحی شده است. بر اساس گزارش Motor1، این خودروساز در سال 2022 تنها 576 دستگاه خودرو فروخت که نسبت به سال قبل 62 درصد کاهش داشته است. 

1 دیدگاه برای “سریع ترین خودروی الکتریکی جهان رونمایی شد

  1. عباسی گفته:

    دوست عزیز همین الانم هم تسلا رودستر شتاب 0-100 در حدود 1.9 هست یعنی کمتر از 2 ثانیه بعدش چطور عنوان خبر شما “سریع ترین خودروی الکتریکی جهان” هست که تازه رونمایی میخواد بشه؟؟ تازه ایراد های مقاله بماند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.