قابلیت سفارشی سازی الگوریتم فید‌ها در Bluesky

قابلیت سفارشی سازی الگوریتم‌ فید‌ها با نام «Custom Feeds» از بزرگترین مزیت‌های شبکه اجتماعی Bluesky خواهد بود.

به گزارش تکناک، ایده این است که بتوان در فیدهای دارای الگوریتم‌های تنظیم‌شده برای نمایش انواع پست‌های مختلف نسبت موارد نمایشی در فید What’s Hot مشترک شد.

در عمل، Custom Feeds بسیار شبیه لیست های توییتر عمل می کنند و مشابه آن‌، می‌توان فید سفارشی خاصی را پین کرد، و آنها در بالای جدول زمانی در تب‌های مختلف برای انتخاب نشان داده می‌شوند. بدین منظور، می‌توان از منوی جدید «My Feeds» در نوار کناری برنامه، فیدهایی را برای پین، انتخاب کرد. به‌طور پیش‌فرض، این تب شامل فید‌های «What’s Hot» («محتوای پرطرفدار از کل شبکه»)، «What’s Hot Classic» («تجربه اصلی What’s Hot»)، «Bluesky Team» («پست‌هایی از اعضای تیم Bluesky»)، و «Popular With Friends» («ترکیبی از محتوای محبوب حساب‌ها و محتوایی که دنبال می‌کنید» می‌شود.

Alf چیست؟

My Feeds همچنین دارای بخشی برای کشف فیدهای جدید است. در حال حاضر گزینه‌های زیادی، از جمله فیدها با محتوای آشنا، مانند «Cat Pics» و «Music»، همچنین فیدهایی با جنبه‌های عجیب‌تر Bluesky، مانند «Hellthread Feed» و «What’s Alf» وجود دارد. در واقع، کاربران نیازی به پین کردن هیچ فیدی ندارند، یعنی اگر بخواهید، می‌توانید آنها را به صورتی به منظور نمایش پست‌های افرادی که دنبال می‌کنید طبق یک جدول زمانی معکوس تنظیم کنید.

digikala

ارائه Custom Feeds از جهت امکان کنترل موارد نمایشی به صورت الگوریتمی و کاهش موارد مؤثر بر حواس‌پرتی بسیار مطلوب است. حال می‌توان فید‌های نمایشی را تنها به موارد مورد نظر محدود کرد.

مدیر عامل Bluesky، جی گرابر، در یک پست وبلاگ ماه مارس درباره چشم‌انداز این پلتفرم برای سفارشی‌سازی الگوریتم نمایش فید‌ها نوشت: «ما خواستار آینده‌ای با امکان کنترل بر موارد مورد مشاهده در رسانه‌های اجتماعی هستیم. هدف ما این است که «الگوریتم اصلی» را که توسط یک شرکت کنترل می‌شود، با بازار الگوریتم‌های باز و متنوع جایگزین کنیم.»

سفارشی سازی الگوریتم‌ فید‌ها  اکنون در آخرین نسخه برنامه های تلفن همراه و در سرویس وب Bluesky، bsky.app در دسترس هستند. با این حال، همچنان دسترسی به این سرویس جایگزین توییتر فقط با دعوت‌نامه ممکن است. بنابراین تنها راه بررسی این قابلیت داشتن یک حساب کاربری از قبل یا ارسال یک کد دعوت برای شما از طرف یکی از اعضا است.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.