چگونه سلامت باتری گوشی گلکسی خود را بررسی کنیم؟

گوشی‌های هوشمند امروزی باتری‌های قابل اعتمادی دارند. با این حال بهتر است همواره سلامت باتری گوشی خود را بررسی کنید. این راهنما به شما نشان می‌دهد که چگونه این کار را انجام دهید.

به گزارش تکناک،  از زمانی که سامسونگ دوره‌های پشتیبانی طولانی‌تری از دستگاه‌های گلکسی خود ارائه می دهد، کاربران انگیزه بیشتری برای نگه‌داشتن گوشی‌های خود برای بیش تر از دو سال دارند.

این مسئله با این واقعیت همراه است که دستگاه های پرچم‌دار هر ساله تغییرات قابل توجهی نمی کنند، بنابراین نگه داشتن Galaxy S21 Ultra شما برای یک مدت طولانی، چندان هم بد نیست.

با این حال، در صورتی که باتری گوشی به پایان عمر خود نزدیک شده باشد، ممکن است برای کاربران دردسرساز شود.با توجه به اینکه شرکت سامسونگ با iFixit همکاری کرده، تعویض باتری گوشی گلکسی به راحتی توسط کاربران قابل انجام است.

البته، اگر شک دارید که آیا  باتری گوشی شما به پایان عمرش نزدیک است یا خیر، می‌توانید از یکی از برنامه‌های رسمی سامسونگ برای تشخیص این موضوع استفاده کنید.

چگونه وضعیت باتری گوشی هوشمند گلکسی خود را چک کنید؟

برنامه Samsung Members به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از مجموعه ای از ابزار تشخیصی، هر کاری را انجام دهند. این ابزارها شامل آزمون حسگر اثر انگشت و بررسی عملکرد سیم کارت و سایر ابزارها هستند.

ابزار تشخیصی که در اینجا به آن اشاره شده، برای بررسی وضعیت باتری گوشی شما استفاده می‌شود، زیرا قادر است به شما اطلاع دهد که باتری دستگاه شما در چه وضعیتی قرار دارد.

  • در تلفن Galaxy خود، به برنامه Samsung Members بروید.
  • پایین صفحه روی گزینه Support کلیک کنید.
  • روی Phone diagnostics کلیک کنید.
  • به پایین صفحه بروید و گزینه Battery status را انتخاب کنید.

تلفن شما برنامه را اجرا کرده و در عرض چند ثانیه شما یک خلاصه سریع از وضعیت سلامت باتری  و عمر باتری و ظرفیت کلی آن دریافت خواهید کرد. این ویژگی برای هر دستگاه متفاوت است، اما هر آنچه که بالای 80 درصد ظرفیت اولیه تلفن باشد به طور کامل قابل قبول است.

با سلامت باتری ضعیف، چه کنیم؟

اینکه متوجه شوید سلامت باتری گوشی هوشمند شما پایین است اصلا خوشایند نیست، اما در این مورد نیز یک نقطه مثبت وجود دارد.

شرکت‌هایی مانند سامسونگ و گوگل از زمانی که جنبش حق تعمیر شروع به کار کرد، در این زمینه فعالیت‌هایی انجام دادند. بنابراین، منابع تعمیر مانند iFixit قادرند تا به راحتی ابزارها، دانش و قطعات لازم را برای کاربرانی که می‌خواهند دستگاه‌های خود را تعمیر کنند، فراهم کنند.

شرکت iFixit باتری‌های خاص سامسونگ را از قبل از سری Note 5 به صورت کامل با کیت‌های باتری و ابزارها حدود 30 دلار به فروش می‌رساند.

کیت های جدیدتر معمولاً شامل صفحه نمایش می شوند، بنابراین قیمت نیز  افزایش می یابد. به عنوان مثال، یک صفحه نمایش و کیت باتری Galaxy S22 Ultra  239 دلار قیمت دارد، بنابراین باید هزینه ها را برای تعمیر گوشی توسط یک متخصص و یا تعویض آن بسنجید.

در هر صورت، اولین قدم برای بهبود عمر باتری شما بررسی آن با استفاده از برنامه Samsung Members است که می توانید از صحت اطلاعات آن در باره  عمر باتری خود مطمئن باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.