سورپرایز کاربران تلگرام با معرفی ویژگی های جدید

سورپرایز کاربران تلگرام با معرفی ویژگی های جدید

تلگرام در پایان اولین ماه از سال جدید میلادی ویژگی های جدیدی را برای این پیام رسان معرفی کرده است تا به نوعی کاربرانش را سورپرایز کند.

به گزارش تکناک، در ادامه به شکل مختصر مروری بر این ویژگی های جدید معرفی شده خواهیم داشت.

1-نسخه ارتقاء یافته Saved Messages

در بروزرسانی جدید، Saved Messages شما به یک سیستم ذخیره‌سازی قدرتمند برای لینک‌ها، فایل‌های رسانه‌ای و بوک‌مارک‌های شما تبدیل می‌شود. اکنون می‌توانید پیام‌های ذخیره‌شده خود را با چت یا به‌صورت یک لیست مشاهده کنید، آن‌ها را با برچسب‌ها سازماندهی کنید و از طریق برگه جدید «Saved» در Shared Media به پیام‌هایی که از هر چت ذخیره کرده‌اید، دسترسی پیدا کنید.

2- مشاهده پیام‌های ذخیره‌شده از چت‌ها

با حالت جدید View as Chats می‌توانید فهرستی از چت‌ها را ببینید که شامل تمام پیام‌هایی می‌شود که از کاربران، گروه‌ها و چنل‌ها به Saved Messages خود ارسال کرده‌اید. همچنین این چت‌ها را می‌توانید پین کنید.

3-برچسب‌های Saved Messages

در بروزرسانی جدید می‌توانید چندین برچسب را به پیام‌های ذخیره‌شده خود اضافه کنید که به شما اجازه می‌دهد به‌سرعت آن‌ها را فیلتر کنید. این ویژگی در دسترس تمام کاربران پریمیوم تلگرام در اندروید قرار گرفته است.

4-مشاهده پیام‌های ذخیره‌شده در Shared Media

چت‌ها، گروه‌ها و کانال‌ها دارای یک بخش Shared Media هستند که از طریق آن می‌توانید به عکس‌ها، لینک‌ها، موسیقی‌ها و فایل‌های ارسال‌شده دیگر دسترسی داشته باشید. با این آپدیت جدید برگه جدیدی با عنوان «Saved» به این بخش اضافه می‌شود که در آن، پیام‌هایی که به Saved Messages خود فوروارد کرده‌اید را می‌توانید مشاهده کنید.

5-بهبود جستجو

در این آپدیت همچنین امکان جستجو در تلگرام نیز بهبود پیدا کرده است و می‌توانید نتایج جستجو خود را به‌صورت یک فهرست فشرده مشاهده کنید که این امر پیدا کردن پیام‌ها را آسان‌تر می‌کند.

6-پیام‌های صوتی و تصویری یک‌بار‌مصرف

همانطور که از نام آن پیداست، هنگام انتخاب این حالت، پیام‌های شما پس از پخش‌شدن به‌صورت خودکار حذف خواهند شد.برای ضبط این پیام‌ها، باید انگشت خود را روی گزینه ضبط نگه‌دارید و سپس آن را به بالا بکشید تا ضبط صدای شما قفل شود. سپس قبل از ارسال، روی آیکون جدیدی که نمایش داده می‌شود ضربه بزنید.

7- توقف و از سرگیری ضبط

هنگام ضبط پیام‌ صوتی یا ویدیویی، اکنون می‌توانید به‌جای ارسال چندین پیام، فرایند ضبط را متوقف کرده و آن را مجددا آغاز کنید.

8-مشاهده زمان خواندن پیام‌ها در چت‌های خصوصی

زمانی که یک پیام را در تلگرام ارسال می‌کنید، اضافه‌شدن یک تیک زیر آن به معنای تحویل پیام است و اگر 2 تیک زیر آن ظاهر شود، یعنی کاربر پیام شما را خوانده است. در بروزرسانی جدید، در چت‌های خصوصی نیز می‌توانید زمان دقیق باز‌شدن پیام خود را مشاهده کنید.

9-Last Seen و زمان خواندن یک‌طرفه

در بروزرسانی جدید کاربران پریمیوم تلگرام می‌توانند آخرین زمان آنلاین بودن و زمان خواندن پیام‌های خود را مخفی کنند و همچنان این اطلاعات را درباره دیگران مشاهده کنند.

10-مجوزهای پیام‌های خصوصی

با این به‌روزرسانی، کاربران پریمیوم تلگرام می‌توانند انتخاب کنند که چه کسانی برای آن‌ها پیام ارسال کنند. حتی می‌توان از گزینه‌هایی مانند «تمام کاربران»، «مخاطبین من» و «کاربران پریمیوم» نیز برای تنظیم این ویژگی ارسال کرد.

11-زمان بارگذاری سریع‌تر استوری‌ها و افزایش کیفیت

استورهای حاوی ویدیو اکنون 4 برابر سریع‌تر بارگیری می‌شوند. همچنین تنظیمات جدیدی برای کاربران پریمیوم ارائه‌شده تا بتوانند استوری‌های ویدیویی خود را با کیفیت بالاتری مشاهده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.