سوزوکی 5 خودروی برقی جدید عرضه می‌‎کند

سوزوکی به تازگی برنامه خود را برای عرضه پنج خودرو برقی جدید در اروپا تا سال 2030 فاش کرده است که یکی از آنها نسخه BEV از آفرود کوچک محبوب جیمنی است.

به گزارش تکناک، اولین نمونه از این خودرو های کاملاً برقی سوزوکی سال آینده معرفی خواهد شد، اما احتمالاً جیمنی برقی نخواهد بود، اگرچه انتظار می رود هنوز هم یک کراس اوور باشد، احتمالاً نسخه تولیدی طرح مفهومی خودروی برقی eVX باشد که اخیراً معرفی شده است.

این سازنده همچنین اعلام کرد که قصد دارد معادل حدود 15 میلیارد دلار با نرخ ارز فعلی در بخش های خودروسازی، موتورسیکلت و دریایی خود سرمایه گذاری کند.

ما در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد هیچ یک از این خودروهای برقی سوزوکی نداریم. ما فرض می‌کنیم که جیمنی بسیار شبیه به مدل امروزی خواهد بود و به احتمال زیاد تنها با پیشرانه الکتریکی فروخته نمی‌شود. طبق اعلامیه اخیر سوزوکی، که جای برای تفسیر باقی می‌گذارد، ممکن است یک نوع هیبریدی نیز ارائه شود.

همانطور که قبلا ذکر شد، ما معتقدیم نسخه تولیدی مفهومی eVX می تواند اولین سوزوکی تمام الکتریکی باشد که وارد تولید می شود. سازنده، که این مدل را اولین خودروی الکتریکی استراتژیک جهانی خود می نامد، می گوید که در سال 2025 معرفی خواهد شد، اما این بدان معنا نیست که نمی توان آن را در سال آینده معرفی کرد.

طول آن 4.3 متر (169.3 اینچ)، عرض آن 1.8 متر (70.9 اینچ) و ارتفاع آن 1.6 متر (63 اینچ) است. این تقریباً دقیقاً به اندازه سوزوکی S-Cross و کمی کوچکتر از کراس اوور گرند ویتارا است.

طراحی آن همچنین پیش‌نمایش چیزی است که احتمالاً به مدرن‌ترین و آینده‌نگرترین سوزوکی تاریخ تبدیل خواهد شد. ما نگاهی به فضای داخلی آن نداشتیم، اما سوزوکی اعلام کرد که می‌تواند با موتور چهار چرخ متحرک و بسته باتری 60 کیلووات ساعتی می‌تواند تا 550 کیلومتر (342 مایل) را تحت سیکل آزمایشی MIDC پیمایش کند.

این بسته باتری نیز ممکن است همان مورد استفاده در جیمنی برقی باشد. و اگر آفرود آنقدر کوچک است که نمی‌تواند باتری را در کف خود جای دهد، شاید سوزوکی از نسخه چهار در جیمنی که اخیراً رونمایی شده است استفاده کند که فاصله بین دو محور آن فضای بیشتری را برای بسته باتری بزرگ‌تر باقی می‌گذارد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.